Inredningsblogg?

What else, what else…? Vad nytt från muminsalongens tungslickade tiljor? Jag glider runt i mina lila raggsockor, med gällivarehäng och svinto-hår, och försöker uppbåda energi till att snickra ihop de IKEA-berg som några karlar levererat. Petite moi goes IKEA?! Ja, jag är väl inte sämre än nån annan? Men varje gång jag ska skruva ihop något av de där spånplattorna förbannar jag Kamprad rakt ned i avgrunden. Allt är naturligtvis hans personliga fel! Så i fortsättningen blir det nog färdigmonterat. Begagnat. Jag är t.ex på jakt efter ett skrivbord, ju äldre dess bättre. Ett stadigt, rejält fanskap med skåp på sidorna. Snygg baksida ska det vara också för jag ska ha det mitt på golvet i arbetsrummet. Nu snackar vi inte såna där spinkiga datorbord med metallben och hål i skivan för alla sladdar. Vi snackar skrivbord. Vi snackar mörkt trä och lejontassar, capice? Får ni nys om något så hojta till. Levererar ni till dörren bjuder jag på whisky. Och så ska jag ha ett högt smalt vitrinskåp för mina absintheflaskor, kranium och torkade grodor. Det har ju alla anständiga människor. Åtminstone borde de ha det. Vet ni dessutom någon som bara råkar ha något litet kattfoster i formalin skvalpandes i burk så är jag naturligtvis spekulant. It goes without saying. (DÄR har du ett hett tips, Kamprad!)

Men sådana där paraplyställ gjorda av elefantfötter är jag inte intresserad av.

 

Babar, världens i särklass mest äckliga och tråkiga seriefigur. Fyller mig alltid med lika stort obehag.

11 kommentarer

Filed under Hemmet

11 responses to “Inredningsblogg?

  1. Hade skrivbordet, för länge sen. Nu är det nog uppeldat tyvärr. Synd är också att min blogglista inte uppdaterar som den borde, här har jag missat några inlägg. Själv skulle jag gärna vilja ha ett skelett, men det är visst inte ens tillåtet. Synd.

  2. Jag har redan fördelat de där skrivborden under min resas gång … sorry … själv sitter jag vid köksbordet. Men vänta bara när jag får eget rum. Då skall jag också skaffa mig ett rejääält igen. Och vitrinskåpet är upptaget. Jag tror inte Mannen släpper det ifrån sig och jag får erkänna … det är mest hans grejer inne i det … som tsarens kristallskål t ex. Inga torkade grodor där inte. Själv har jag en uppstoppad skata. Men den hänger fritt och samlar damm.

    Fast jag lovar att hålla utkik och OM jag hittar vad du söker lovar jag att leverera det till tröskeln. Inte för whiskyn … nej, tack … utan för dig, Lilla Blå.

    Kram!

  3. Min moster fick det optimala skrivbordet och vi sommarstugan… Nästan i alla fall. Men ett underbart vackert bord som jag gärna haft i dag. Förmodligen mahogny… Tung glasskiva ovanpå och pennställ i nysilver. Skåp på båda sidorna. Men här kör vi med IKEA! Jag är inte bitter 😉

    Lycka till. Du hittar det säkert.

  4. Jag körde att par burkar med kantnålar i formalin till miljöstationen för några år sedan. Om jag hade hart kvar dem skulle jag ha lagt dem i ett Sverigepaket och skickat till dig i stället.

  5. Blocket är mitt svar. Om inte du har någon obskyr skuffig begagnad möbelhandlare i närheten. OBS det får inte heta antikt, vintage eller nåt annat fantasifullt. Bara ”begagnade möbler” på trist skylt med raka bokstäver. Där finns fynden!

  6. Och förr hette det Gula sidorna. Minns ni den tjocka gula tidningen med pyttesmå annonser i? Jag kan formulera mitt liv i Gula sidorna-annonser. Köpt och sålt bilar, hästar, mat, möbler, och t.om. hus via Gula sidorna. Träffade mina barns far via en annons där!
    Hehe. Jag är en stofil.

Kommentera

