Från Muminsalongen intet nytt

Jodå, jag finns. Jag mår bra. Jag har bara inget internet på det nya stället. Inte ännu. Det kan ta tid. Och från jobbet kan jag inte blögge’. Så ni får vänta. Capice?

Muminsalongen är stor och grann och mitt nya hem andas frid på insidan. På utsidan är det lite sämre. Men vi ska se vad vi kan göra åt’et. Kanske putsa bössan och ladda om?

Saknar er.

Tillbringar många timmar på tåg fram och tillbaka om dagarna. Men bland flyttkartongerna på det nya stället tassar jag barfota och känner sakta hur jag landar i något nytt men ändå välbekant. Jag lär mig andas från magen igen.

Och strandpromenaden? Ja, den är lång och fin och havet säger ”hej du” och jag säger ”hej” tillbaka.

Så allt är väl som det ska.

Men jag saknar å blögge’. Det gör jag.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Från Muminsalongen intet nytt

  1. Hallå! Vi är ett tålmodigt släkte och väntar sååå gärna på Lilla Blå och förstår förstås ditt dilemma. Allt tar ju sin tid. Vad skönt att du verkar kunna trivas i din nya Muminsalong även om det på utsidan återstår något … Ladda om du! Och sikta ordentligt….

    Havet, strandpromenad … det låter något det 🙂 Det låter helt enkelt härligt.

    Kram!

  2. Hej hej Blå!
    Gott att läsa att du har det bra och att du mår bra.

    Hoppas du snart får rätsida med Internet – du är saknad ska du veta.

    /Marie

  3. ArasÖ

    Ja, du saknas! Det är så tomt utan dig.

  4. Hoppas utsidans skavanker inte är allt för allvarliga!

  5. Åh goa fina! Det låter skönt att säga hej till havet. Likaså att andas från magen.
    Jag ska ingenstans och finns här när du kommer tillbaka ut i etern.

    Kram!

  6. Peeps, goa vänner… tack för kommentarer. 🙂

  7. Det tyx som om fröken åter fått korn på tussmysiga moln, kittlande solstrålar och fjäderbollskvitter vid horisonten…

    Undertecknad önskar jallafall det blir något i det väderstrecket och inväntar således nya kaxigheter, fyndigheter och finurligheter, samt släktingar till dessa… både som underhållning, upplysning och inspiration!

    Kramen, damen! 🙂

Kommentera

