Nick Cave om sina mörka bröstvårtor…

Ni vet det kanske inte men den här bloggen innehas av en f.d. hotel manager, en gång verksam i Västaustralien. Där skötte jag ett litet hotell där jag lika elegant konverserade japaner i lobbyn som jag använde stridsgas på kackerlackorna som också bodde där. Det gällde bara att inte blanda ihop’et.

Mellan japanerna och stridsgasen smög jag in i det lilla hål i väggen som var mitt kombinerade kontor och sovrum för att lyssna på Triple J. Jag minns den som världens hottaste radiokanal just då. Det var där jag dog till både Johnny Diesel och Cruel Sea, AC/DC och Jimmy Barnes. Det var ju kanalen med de goa intervjuerna, den feta musiken och de entusiastiska radiopratarna. Detta radioparadis, upptäcker jag nu, sprätter fortfarande i etern och de vet att ta hand om sina australiensiska pärlor.

Hör här bara hur de snackar med en avspänd och humoristisk Nick Cave och checka gärna in detta också. Totalt ett dryga entimmeskalas! Ja ja, det är kanske bara för die hards av Nicke Grotta men jag måste ju få dela med mig av lördagsgodiset! Ni andra får väl gå och titta på Allsången eller vad ni nu brukar göra så här dags.

Go’ afton!

6 kommentarer

Filed under Musik

6 responses to “Nick Cave om sina mörka bröstvårtor…

  1. Själv har jag storknat av skratt åt Mia Skäringers show … även fått skrattet i vrångstrupen så för mig återstår bara att säga gnatt.
    Hotellägare .. du har en del i ryggsäcken, får mig att tänka på Basil, fick du råd av honom?
    Kram o go helg

  2. dr. no

    Bra skit. Även om det vore lättare att lyssna på om inte miniatyr-orcherna som svinfylkat sig bakom gardinen envisats med att stärka sitt stridsmod genom att sjunga ”Thirsty dog” – de låter som den finska skrikkören, fast med taskig timing. Dessutom sabbas min koncentrationsförmåga av de tusen små infekterade sår de jävlarna åsamkar mina tinningar med sina krökta pilgiftsgrodesvärd, utrustade som de är med Ibn Firnas slitna córdobanska lädervingar.

    If you wanna be my friend and you wanna repent, and you want it all to end, and you want to know when – well do it now, don’t care how, take your final bow; make a stand, take my hand – and blow it all to hell.

    • Pilgiftsgrodesvärd? Min käre Dr No, nu har visst din hjärna vänt sig fram och bak och lagt sig i sillmarinad sedan sist. Men jag noterar noggrant i min svarta bok att du fortfarande kan citera som sig bör. Guldstjärna! (Men den får du putsa upp själv, jag har inte tid).

      • dr. no

        Klassiskt vapen för sydamerikanska pygméorcher – det vet väl alla? Quetzalcoatl ska visst ha skänkt dem detta vapen för att aztecerna inte i tillräckligt hög grad offrade sina pelota-spelande grannar på trappstegspyramiderna? De kom i en enda batch, levererade av en fossiliserad Quetzalcoatlus i Moses papyrusvagga, efter vad jag har hört. Mon dieu, hänger du inte med i det apokryfiskt eskatologiska synkretist-mytologistiska skvaller-svamlet alls längre?

      • Då skulle jag aldrig hinna blogga.

Kommentera

