Move it, move it, move it fatso!

Han är kanske en av de fetaste män jag någonsin sett. Han verkar bo i mitt kvarter för jag ser honom ibland ute på trottoaren, alltid i vild ordväxling med ett gäng andra karlar. Han är enormt fet, midjemåttet som en normal duschkabin ungefär… Han har flottigt svart hår, tillbakastruket från ansiktet och i långa, ringlande lockar ned över axlarna. Alltid klädd i träningsbyxor och T-shirt med avslitna ärmar.

Idag hade han tydligen synpunkter på hur folk parkerade för jag såg honom precis flytta undan en kärra med bara händerna! Han gungade och knuffade tills bilen gled bakåt och krossade lyktorna på bilen intill. Fancluben på trottaren tjöt av skratt när glassplittret träffade asfalten. Mannen vrålade något obegripligt och knuffade ut bilen från parkeringsrutan.

Jag gick förbi med sänkt blick. Tänkte: snart är de här kvarteren ett minne blott.

Mitt emot mitt hus har det nu öppnats ännu ett växlingskontor och en guldsmed. I samma lokal. Härligt. Ny rånrisk, bara fem meter från vardagsrummet.

Det kom en lapp från värden idag, försynt insmugen genom brevinkastet. ”Vi vet att många i huset upplever obehag. Det har varit många incidenter på senare tid… bla bla bla.” Svaret på lösningen blir att ta bort portkoden på försök några månader!?

Ja, kära hyresvärd, tänker jag trött. Det kommer ju att lösa allt.

Jag vet att jag tjatar men jag säger det igen: Jag är så ofattbart glad inför min förestående flytt.

Och imorgon ska jag boka flyttgubbar och flyttdatum och flyttbil och flyttkartonger och hela fadderullan.

På danska heter det flytning.

Tänk att man en dag skulle längta efter en rejäl sådan!

Ha!

9 kommentarer

Filed under Hemmet

9 responses to “Move it, move it, move it fatso!

  1. Ha ha, ta bort portkoden. Det var riktigt mungipehetsande. Och allra mest den sista raden. Om danskarna bara visste vad det egentligen betyder när de förbereder och arrangerar sina flytningar. Det är ett rätt skojigt språk sett från vårt håll.

    • Det är ett vansinnigt skojigt språk och jag älskar danskan och t.o.m. de flesta danskar. Mest gillar jag nog de där orangefärgade skåpbilarna som glider genom Byen med texten ”FLYTNING.DK” i svart.
      De är hysteriskt roliga och ingen fattar varför…

  2. Tack gode gud att du ska flyta därifrån. En och annan dansk kommer du inte att sakna.

  3. Sååå härligt att du är inne i ett bra flyt … Jag önskar dig all lycka till med kommande flytning och gläds verkligen med dig.

    Det är ju sanslöst vilket oflyt du haft tidigare …

    Kram!

  4. Jag gillar att du ska flytta. Du är för skön för att bo bland såna gangstergamänger!

  5. Hupp… Flytt??

    Undertecknads skalle har alldeles för länge varit instucket i skrivarapatins sand… Missat en hel del ser jag… Ska ändras på!

    Önskar allt ljust och angenämt vad migrationen beträffar och fortsatt ekvilibrism vad legeringen tankegångar & tangentbord anbelangar!

    Friden & lykka till-kram!! 🙂

    • Jajamen, Robban, här ska flyttas på fläsk och bohag. Jag hoppas också jag kommer igång mer vid tangenterna när jag samlat mig… efter en vår och sommar då jag löpt i en lång tunnel och varit lite avtrubbad från bloggvärlden och annat. En lycka till-kram sitter inte fel. Tackar.

Kommentera

