Dr Snuggles, c’est moi

Jag är en sån där horse whisperer. Jodå, för tusan. Jag är kvinnan som kan tala med hästar. Visa mig en kuse och jag kan snacka med den om vad som helst; vädret, vinden, avföringen, hopphöjden…

Jag är kvinnan som talar med fåglarna. De bjuder in mig till sitt mest privata, jag får ta del av deras intimiteter och vi kan tala om vad som helst; vädret, vinden, avföringen, flyghöjden…

Jag är kvinnan som betvingar myror, huggormar och mopsar. Jag använder mig av min mystiska utstrålning, min magiska blick och mitt hemliga teckenspråk. Jag kan utstråla vad som helst: väder, vind, avföring, höjdskräck…

I veckan stod jag på en grusväg när en hare kom skuttande över åkern. De är skygga, de där hararna på ön. Men den här stannade upp, vädrade i luften, såg mig… Sakta började den hoppa närmare, meter för meter. Till slut satt den framför mina fötter, käkarna malde oupphörligt, de brunblanka ögonen glänste. Så där höll vi på ett slag. Haren malde käkar, jag stod och glodde den i ögonen. En vild hare. Jag är fan i mig djurens vän, jag.

När grannen kom emot mig på vägen med hunden blev det eld i baken på haren. Den satte iväg som en pil över åkern.

– Såg du? ropade jag till grannen. Såg du hur nära haren kom? Det brukar de väl aldrig göra?

– Nej, sa grannen lakoniskt. Men ibland beter de sig jävligt skumt. Då brukar de ha fått harpest. Du klappade den väl inte?

Va?!?

13 kommentarer

Filed under Ön

13 responses to “Dr Snuggles, c’est moi

  1. Va Va ?!? … C ´est moi ..

    Kram!

    PS Du skulle säkert bli StinaFInas bästa vän också. Och jag lovar … hon har inte harpest. Inte heller rävskabb, dvärgbandmask eller annan ohyra. DS

  2. Men hon kanske har RABIES?!

  3. (Jag var bara tvungen…)

  4. Aj då! Kan smitta till människor så din granne hade en poäng…

  5. Hoppas det gick bra och inte som för stackars Neil Young som en gång sydde sig en klädnad av palten. Det hela beskrivs i låten Harväst moon.
    Spetsig ordvits – harpun intended….

  6. Ha ha för bövelen vilken tur att jag slank in till dig idag … känner mig lite höst tung fast jag inte alls brukar bli deppig av hösten tvärt om det är då energin brukar återvända efter sommarens lättja.
    Så nu när du har lyft mig några snäpp ska jag återgå till mitt …
    BamseKram

Kommentera

