Lilla Edet borde sponsra mig

Har ”torka-stjärten”-uppgifter idag. Det är såna där spökskrivjarobb som man gör åt viktiga människor som inte själva har tid eller vet hur man gör. Man får torka dem i rumpan för de kan inte själva. Beställningsjobben kommer ofta från kostymfolk, har jag noterat. Men jag erkänner, jag går på halvfart. Slirar nämligen in på s.k. boligportaler titt som tätt. Kollar lägenhetsannonser. Drömmer mig bort inför bilder från Nordsjälland, små pörten vid havet. Men det är för långt från jobbet. Det är för långt från allmänna kommunikationer – alla de där ställena jag fastnar för allra mest. Och så kostar det förstås. Det gör det ju alltid.

Så jag får väl torka några rövar ytterligare. Inbilla mig att det dimper in en förmögenhet på mitt konto en dag och så ordnar sig allt.

Jag torkar både under St Hans och midsommar. Men grattis alla ni andra som ska fira den osynliga sommaren och nypa varandra i bröstvårtorna. I envy you.

Pizännlavv, people!

15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “Lilla Edet borde sponsra mig

  1. dr. no

    Smyg in satanistiska budskap i begynnelsebokstäverna! Alla vill det! Trots allt har de jävlarna ansvar för att korrläsa sina ”egenkomponerade” texter, även om de säkert inte läser noga nog för att upptäcka en tänkande människas subtila uttrycksformer. Alltså: När du lämnar ifrån dig texten, se till att ära den som äras bör.

  2. Och jag önskar mig ett nyp i bröstvårtorna, men lär få vänta till efter helgen om ens då. Kram och puss!

  3. Här får du ett pörte. Nära till havet. Både sandstrand och lite klippor. Om du inte sköter dig och pörtet kommer jag förbi i min båt och simmar iland. Skäller lite över oredan och slår mig ner med en rökig whisky vid köksbordet. Där sitter vi och ljuger oss blå om allt konstigt i livet. Skålar och drar en sluskig vits.
    Du och jag. På en ö någonstans. Och Harry är såklart med.

    • ”Här får du ett pörte” skriver hon men sen talar hon inte om var, när, hur?!?!?
      Men whiskyn säger jag ja till. Och det andra också. Såklart.
      Pöss.

  4. Ska skänka fröken en tanke av sympati då jag tampas med stressade turister och våra egna flåsiga kontinentenresenärer under helgens alla arbetspass…

    Sill är hursomhelst något väl övervärderat… husmanskost som övergått till lyxrätterna… Men så är ju smaklökarna bland det subjektivaste man har…

    Sommarkram på sig! 🙂

  5. Nyp eller inte, önskar dig en fin helg i alla fall 😉

  6. ”Pizännlavv, people!” Pizännlavv, Lilla Blå!
    Nästa vecka midsommarljus och Pizännlavv!

    Ha det …. så gott du kan! Det har jag … för hur det än är är Thailand mitt andra … nej kanske tredje hemland efter Sverige och Österrike … fast förstås några nyp blir det ju inte.

    Kramar!

  7. Skön rövtorkarmidsommar dåra! Det är då fanken att det är så magert pungen…Jag hoppas du hittar ditt pörte en dag. Med räkmacka dit du behöver ta dig.
    Stor kram/Loll

Kommentera

