Låt bli, jag är panelhöna!

Ännu en dag med papper, blanketter, lagparagrafer, utslag på domar och fan och hans mormor. Ängslan, oron och frustrationen som jazzar runt inombords… Jag tänker på de där som har svårigheter att uttrycka sig skriftligt, de där som får klåda och hjärtklappning inför tanken på att fylla i blanketter till myndigheter. Om jag, som bollar med ord hela dagarna, får ont av detta… då är det fan eländigt! Jag toppar det med ett par snickare som skulle dyka upp idag men inte kommit ännu. Något säger mig att de inte kommer alls. Det brukar de ju inte göra när man kommit överens om datum. Livet är underbart! Bara inte här. Jag tuggar i översta kanten på en lång lista av saker som måste åtgärdas och jag undrar om jag någonsin kommer till slutet. Sitter jag en dag och ser tillbaka på det här och konstaterar att alltsammans är avklarat? Att det gick vägen? Att jag kom upp till ytan och kunde andas igen?

Jag försöker fokusera på den bilden men det är fan så svårt. För när Ängslan, Oron och Frustrationen fått på sig dansskorna överröstar de lätt allt annat. Och de är glada i att dansa!

Och säg nu för fanken ingenting om att det i alla fall är sommar och att solen skiner. Jag har inte tid att gå utanför dörren. Ju!

Men vi hörs. Hej o hå.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Låt bli, jag är panelhöna!

  1. dr. no

    ”If you wanna be great, you gotta do heroin. And I wanna be great.” /Dave Mustaine

  2. Jag känner igen känslan väldigt väl. Min lista tog dock tack och lov slut redan den 25 maj. I alla fall ångestlistan, nu står det mest nöjen och en lååång semester på den.

  3. Det ääär sommar och solen skiner … det kommer man inte ifrån men det är vaaarmt … Klart man helst håller sig inomhus då …Men det är klart det är ju inte så kul att hela tiden behöva dansa och bli uppbjuden av de dääär 😦

    Kramar!

Kommentera

