Dylans födelsedagsfest

Säga vad man vill om danskarna, de vet att fira Bob Dylan. Den 24 maj hyllas han på Vega i Köpenhamn genom att en rad musiker från bl.a. Turboweekend och Sort Sol tolkar hans låtar. Jag begriper inte att han fyller 70 år! Gamle Bobban-lobban. Kan detta verkligen stämma?

Apropå Danmark, imorgon fredag är det Store Bededagen igen. Vi slipper gå till jobbet. Vi kan gå ned på knä. Vad medborgarna sedan gör är upp till var och en.

Själv ska jag schtudera juridischka texschter. Det är mycket som står och faller med detta så det blir till att bita ihop, be en bön och veva igång hjärnan för högtryck.

Kanske lyssna till lite Nina Simone under tiden? Hon är en sån där jag behöver i ryggraden inför det som komma skall.

Ja just ja, blanda nu inte ihop Turboweekend med Turbonegro. För säkerhets skull kommer här en förklaringens kalsong:

Själv tycker jag denna är bäst utan ljud, men det är väl en smaksak.

5 kommentarer

Filed under Musik

5 responses to “Dylans födelsedagsfest

  1. Hej lilla Blå! Tack för din kommentar på min blogg. Jag höll på att missa den pga att jag brukar bara titta ett par inlägg bakåt.
    Jodå, jag förstår att Bob Dylan är gammal, även om jag inte visste att han fyller 70. Man har ju hört honom genom decennierna och han verkar inte tystna, och det är ju bra. 🙂
    Apropå ditt förra inlägg, så kan Gud mycket väl bo i brallan, i alla fall känns det så ibland! 😀

    Ha en fin fredagskväll!

  2. Minns en gång i forntiden när jag som tonåring åkte till Byen för att proviantera. Stora Bededagen tyvärr… Blev väl en elefantöl på flygbåten sedan var det stopp.

    Dylan 70? Vad säger man mer än att vi andra dödliga trippar efter sakta men säkert. Jo förresten, det är jäkligt smärtsamt med åldrandet. Även om man inte är 70…

    Ha en fin helg!

  3. Nina Simone är alltid rätt. Speciellt när man behöver lite backupmotivation. Själv brukar jag använda mig av The Cure, lite trallirallit som man vill ha det när man är nere.

  4. Vet inte varför jag trott att bästa Dylan inte var en dag över 50. Jag hoppas alltid att han kommer tillbaka hit, till min stad så jag kan se honom igen. Och igen. Att lyssna på Nina Simone är bra för själen. Kram inför det som komma skall.

  5. Det stämmer. Är alldeles sant. Bob Dylan blev 70 år i år …
    Ju närmre 70 man själv närmar sig i ålder … tja, vad är det för märkvärdigt med den tänker man då … Gammal ? Visst … fast still going strong hoppas man ju förstås … och … vem säger att det är så himla bra att vara ung?

    De flesta … jag veeet … men …

    Dylan ääär jättegammal men hänger ju med … på allt (deeet vet jag ju förstås inte men har inte heller med att göra).

    Det skall bli kul att se och höra honom på P & L-festivalen i sommar …

    för jag är ett riktigt ”fan” … 🙂

    Kram!

Kommentera

