Lördag, lyx och lullull

Jag gjorde ett ärligt försök med den där solen men blev bara kåt och trängd. Lika bra att gå hem till muminsalongen igen. Jag gillar fölk men inte i skock och nu skockas de på stan. Konsumtionsgalna, radarstyrda flockdjur med vassa pupiller. Men jag var ändå tvungen att beblanda mig lite, behövde nåt att koka upp vattnet till kaffet i. Den förra blev strömförande imorse och jag höll på att bli grillad på kuppen. Ja, ja, så vaknade man i alla fall.

Nu ska jag fixa käk. Lyxkäk. Det är helg, här ska frossas i fisk och vin och obscent dyr tryffel. För såna är vi. Kåta, trängda och benägna på lyx.

Man får släppa loss i helgen och så ta knäckebrödsmenyn måndag-fredag.

Det blir bra.

Nu e’re amarone-dags igen. Det är gomgöka, sen får andra säga vad de vill.

Solen står fortfarande på, den letar sig igenom draperierna och jag ser dammet ligga som en vintergata genom muminsalongen. Ja, ja… det är väl inte så noga. Huvudsaken man har råd att äta sig mätt.

Och här får ni något vackert, lika vackert som solen.

14 kommentarer

Filed under Tom Waits

14 responses to “Lördag, lyx och lullull

  1. Vad annat att säga än smaklig spis! Och skön helg!/Loll

  2. Du prioriterar väl. Låtom smaka!

  3. Fisk och vin här med men tryffeln… Var sak har sin tid!

    Smaklig måltid!

  4. Gillar inte heller konsumentgalna, radiostyrda flockdjur men jag gillar Waits! Tack!

  5. Tom Waits gör miiig … ja du vet … det där ordet på k.. fast det vet du ju redan … till skillnad från folk i skock … Där är vi lika du och jag och Soldansare … skocken är inget för oss …

    Njuuut … fast nu är väl tallriken aväten och solen håller på att gå ner och … fast lite Bourbon kanske ändå finns kvar … någon droppe.

    God fortsättning på lördagen!

    Kram!

  6. Söderberg

    Proffs

  7. Gomgöka! Det uttrycket gillade jag.

Kommentera

