Hjälp mig, hörni hörni

Imorgon bitti ska jag upp fem för att ta mig till jobbet. Det är okay, jag säger alltid fem men i själva verket znooozar jag till halvsex och sen får jag springa. Znooza är samma sak som att borra ned ansiktet i kudden och låtsas som ingenting när klockfan imbecillt ljuder var femte minut.

Men på onsdag, på onsdag hörni…. Jag måste vara ute genom dörren senast kvart över fyra i vanskapta ottan!!! Allt för att hinna med ett plan! När ska man ställa klockan då tycker ni? Jag måste ju hinna znoooza en halvtimme. Å andra sidan är jag livrädd för panikångesten som brukar komma när jag flyger så kanske sover jag ingenting natten innan. Men eftersom jag ska vara vaken från fem imorgon bitti… alltså, innebär detta att jag inte får sova förrän tidigast onsdag kväll?

Varför har jag det här jobbet?

Va?

Kan nån svara mig på det?

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Hjälp mig, hörni hörni

  1. Matte är ju inte min starka sida så där kan jag inte hjälpa dig. Risken är stor att min baklängesräkning gör att du missar planet… Alla ottor är vanskapta. Kan du inte åka till flygplatsen kvällen innan och sova på en stol vid gaten?

  2. Är det lönt att du går och lägger dig?

  3. Äsch, den där sömnen tar du lätt igen.
    Kroppen säger ifrån när det är dags för en lur…

    Skicka ett postcard till oss härinne så vi vet hur det går. Ta pluntan med dig.
    Puss!

    /Marie

    • Pluntan? På arbetstid? Majj gadd, du är så djärv! Något postcard behövs inte, jag flyger till ett land, stannar tre timmar och flyger tillbaks igen. Säg inget om miljötänkande. Säg ingenting. Jo, förresten, säg det där med pluntan igen…

  4. Kerstin

    Vad konstigt. Jag måste också vara på väg ut genom dörren senast kvart över 4 på onsdag morgon för att jag har ett plan att passa.
    Min plan är att försöka gå och lägga mig tidigt ikväll och gå upp tidigt i morgon och så gradvis vänja mig vid att vara uppe orimligt tidigt.
    Må vi hinna med våra plan 🙂

  5. Urkas. Sov inget alls så kanske du somnar på planet? Eller gå och lägg dig för två timmar sedan. Nä, jag vet inte.

  6. Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa dig, jag kan det inte. Sover knappt om ens något när jag ska iväg så där tidigt. Men plunta lät bra, eller champagne, eller både och.

  7. dr. no

    Försov dig och så är det inte mer med det. Du får väl fan prata i telefon om det är något viktigt som ska göras. Låt de jävlarna skicka skiten till dig om du måste hantera någonting fysiskt. Även om det så är den förbannade Peterskyrkan.

  8. godiva

    För att du är bäst förmodligen. Varför du har det där jobbet alltså.

  9. Znoozen är min bästa vän!
    Hoppas det gick bra tillslut…

  10. Ja, vad ska jag säga …

    a)Du är antagligen skapt för det här jobbet … b) du älskar det TROTS ALLT … c) än har du inte ”gått i väggen” … d) du ser inget bättre runt knuten … e) du behöver pengarna …
    Välj ett eller flera alternativ …

    Vad beträffar tidsmarginalen för att hinna med flyget som du antagligen hunnit med när jag skriver detta vet jag inte … kan inte tänka klart ännu … så här tidigt på morgonen (10.45 efter Morgonrundan) … men det där med pluntan var inte så tokigt förslag (mot panikångesten alltså) …

    Kram!

Kommentera

