Himlens rumpa och själ?

Det sägs det ska hänga en stor och svällande sol över Byen imorgon, en stor och svällande gul som ska gona sig i några blyga plusgrader. Jag hoppas profetian stämmer för jag tänkte traska genom stan imorgon, lite planlöst sådär men ändå på utkik efter äventyret. Det kan vara ett äventyr på en loppmarknad eller en liten antikaffär eller så blir det ett äventyr i en sån där bar i nån gränd där det sitter något rynkigt bakom disken med en cigg i mungipan. Nån som inte låtsas förstå när jag vill beställa på min hittepå-skandinaviska.

Jag ska träffa en vän också, en vän som jag inte sett sedan vinterstormarna. Vi ska lufta våra bleka ansikten och hålla om varandra. Bedyra vår glädje över att se varandra igen – sådär som vi alltid gör.

Kanske finner jag en present till mig själv eller någon annan. Kanske ett okänt vin med fin etikett, kanske en liten ring med en röd sten… en bok på antikvariat eller ett par snygga skor. Jag vet inte ännu. Det jag tänker mest på är den där stora svällande solen… Ge oss en vår nu, va?

Idag luktade det surt bajs på gatan och det tog en stund innan jag förstod att det kom från jorden. Vårparfymen! Ja, just det ja…

Jag slog i foten idag, det gjorde helvetes ont. Jag överraskade mig själv med en svordom jag aldrig hört förr. Klädde inte på mig förrän i eftermiddags. Snart är det dags att klä av sig igen. När sommaren kommer ska jag gå naken hela dagarna. Amen!

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Himlens rumpa och själ?

  1. Hoppas din lördag blir lika soligt underbar som du beskriver den här!!! Själv börjar jag sakta repa mig efter den lettiska spriten förra helgen och ska ut på nya äventyr imorgon kväll… får hålla mig till ölen. Eller varför inte vattnet.

  2. Även på jobbet? I och för sig behöver många arbetsplatser ett lyft men…

  3. Röda stenar är vackert, sådana får en på gott humör, liksom solen!
    Det är en alldeles underbar lördag, strålarna värmer både själen och pimpar sundet med glittrande stjärnströssel, vilket underbart slöseri! =)

  4. Jag med skall gå naken hela dagen … eller nästan naken i alla fall … så fort sommaren kommer. Är dödens trött på alla paltor och doningar man skall dra på sig så fort man skall sticka ut näsan.

    Kram och hoppas Solen var så där stor och svällande och givmild som du ville ha honom ? … hm … henne ?.

    Kram!

Kommentera

