ComPUTTers

Jamen, det är ju en stressfaktor detta! Det här kan aldrig vara bra för ett skört kvinnohjärta. Varje gång jag försöker starta mina tröskverk hemma (två datorer) så vet jag aldrig om jag kommer ut på nätet eller ej. Två servicekillar har varit här och krälat på golvet i min muminsalong. Båda har slitit sitt hår, sagt fula ord, dragit kablar och vevat och stått i. Men fortfarande samma spänning i vardagen: ska skiten fungera eller ej? Ibland får jag igång rubbet på två hala minuter, ibland tar det en timme, ibland inte alls. Ibland fungerar tekniken ett par tre timmar i sträck, ibland säckar alltsammans (inklusive jag själv) ihop efter nån halvtimme.

Jag älskar teknik som fungerar. Jag avskyr teknik som inte fungerar.

Nu hör jag genast nån hjälpsam hurtbulle som tror sig veta något om just teknik som säger: vad är felet?

Jamen, det är just det! Det finns inte ett fel, det är olika felmeddelanden varenda förb. gång. Alla slags fel, t.o.m såna där fel som det inte tycks finnas manualer för. Såna där fel som får servicesnubbar att utbrista: det här har jag aldrig stött på förr!

Fast vad vet jag – det kanske de säger till alla otekniska fruntimmer när de gör hembesök?

Hur som helst, en sur, halvstressad Lilla Blå meddelar härmed att bloggen kör – när det går. Och när det inte går – ja, då får jag väl ägna mig åt att äta ostrester från i helgen.

Vill ni veta en sak?

Jag har förstoppning.

Joråsåatt….

17 kommentarer

Filed under Hemmet

17 responses to “ComPUTTers

  1. Så går det när man äter för mkt ost ;D

  2. Jävla teknik!
    Det som stör mig allra mest med det att man faktiskt är så förbannat beroende av att det SKA funka. Det är mycket som hänger på den… jajaja.

    De där ostarna, du måste ha plåtmage. Det borde reta tarmen, inte tvärtom.

    Hej, förresten…

    /Marie

    • Hej Marie! 🙂
      Jo, jag är gräsligt beroende av min dator i jobbet och även privat. Det måste bara fungera om jag ska få ihop till hyran. Och det ska jag ju. Och helst också blogga lite då och då.
      Nu ska jag gå och äta lite ost.

  3. Det trodde man ju aldrig…att du var humanist….

      • Ironi.
        Jag vet att du är humanist. En person som älskar bokstäver men hatar sladdar och hela det här digitala jiddret om ettor och nollor. En person som gärna tar sig en whisky och läser Kafka men som hellre skulle såga av sig ena armen än att skruva i sär en dator för att ”ta en liten kik på hårddisken”. Am I right?

      • Ah, ironiiiii….
        Ja, du har rätt.
        Jag skruvar inte isär datorer men jag har en gång slagit itu en med en hammare. Dator alltså.
        PS. Det var skönt.

  4. … och det känns antagligen inge som någon tröst att du inte är ensam med teknik-eländet. Nej, jag kunde väl tänka mig det. Vi sitter i samma båt … båt och båt förresten … vi sitter där dumma som fån framför våra teknikkrånglande åbäken när de inte fungerar och tanklöst dumma som fån nääär de fungerar. Det tar man ju för sjutton för givet att de ska.

    Ge inte tappt !

    Kram!

    PS Vill du veta en sak … jag med … fast tvärtom … men av en helt annan orsak än ost.

  5. Jag har ett bra tips mot förstoppning (dock ej mot datorkrångel) – lettisk sprit… provade det i helgen, raka motsatsen till förstoppning faktiskt! :-S

  6. Själv hade jag nog gett upp datorerna och behållit åtminstone en av männen som sängvärmare. Något hade de väl dugt att ha som.

    (Nu undrar en del av min hjärna om min svenska är helt korrekt, men den andra delen av densamma säger; skit i det, så då gör jag det och säger God natt)

  7. dr. no

    Det låter som om du snarare haft påhälsning av en modern variant av ”rörmokaren” från ingång bakvägen 2.

    • Ah, Dr No. Jag undrade just om du kollapsat av för mycket slakteriavfall. Ja, vad ska jag säga till detta….? May your fantasies bring you much joy and happiness. 😀

      • dr. no

        Det finns inget avfall från moderna slakterier. Det finns inte ens pensionerade slaktare längre. Bara formpressad påläggsskinka med en skånsk trindbuk på etiketten.

        Fantasi? Jag är mer klärvoajant än Saida!

Kommentera

