Nytt åk

Ja, jag vet. De där weekendbilderna här nedan är inaktuella nu. Det är ny vecka. Nytt åk.

Vrålstart imorse med åtföljande hjärtattack. Sedan följt av demolerad kaffemaskin på kneget (DRAMA) och så en helvetes massa jobb ovanpå det. En liten speedad telefonkonferens med nötterna i Bryssel. Kaffe som smakar strumpa. Strumpa från i höstas.

Måndag alltså. Svetten stänker upp mot väggarna, vettet kroknar, tungan hänger nere mellan brösten och ögonen är röda som kräftan i augusti.

Med andra ord, jag har inte tid att blogga nu heller.

Har jag några läsare kvar?

Fan vet. Men det är som det är, lammungar. Ni får göra som ni vill. Stanna kvar eller dra vidare.

Igår låg jag som ett roadkill i soffan hela dagen, andades med syrgasapparat och rengjorde pacemakern i ättika och hett vatten. Så… nu kör jag igen.

Ny vecka. Nytt åk.

Och vargarna…. de kan springa vilt nu ett tag. Amen!

20 kommentarer

Filed under Uncategorized

20 responses to “Nytt åk

  1. Smakar inte kaffe alltid strumpa i DK? Och du… Kör hårt!

  2. Klart vi hänger kvar … Du kan lita på mig. Jag kommer ALLTID hitin … så länge skutan kan gå … o s v

    Kram!

    • Är det jag som är skutan? 😉

    • När jag lyssnade på texten på … så länge skutan kan gå … så passar den då rakt inte in. Jag tänkte mig att så länge ”den här skutan”, Skatan alltså, kan gå så skall jag komma hit in … och om JAG får bestämma så är det just du som ”SKALL HA SOLSKEN OCH LYCKA PÅ FÄRDEN” Så det så!!! Inget annat för allas vår älskling Lilla Blå!

      Kram!

  3. Överge? Inte en chans. Så lätt blir du inte av med mig. Jag sitter här och väntar. Har tofflor fluffiga med fårskinn, filtar och koftor för att hålla värmen och en mugg med hett te. Mig går det ingen nöd på. Kram på det!

    Där ljög jag lite. Snart, när februari är slut, är också den här meningslösa stunden av nykterhet över.

  4. Försöker du bli av med oss 😉

  5. Jag lägger en rejäl kollekt i den håven. Och hänger mig fast som en liten sugfisk på en magnifik späckhuggare 😉

  6. Här är det fortfarande weekend, sportlov och ett annat slags åk, nämligen i skidspåret på de fjuttiga centimetrarna som ligger kvar här i la Göteborg.

  7. Bäähää-hää-hää!

    (alltså, jag är en lammunge)

  8. Manolito

    Danskjävlar.

  9. Vi hänger på. Oss slipper du inte så lätt.

    Vargen i de här trakterna kan dock inte pusta ut. Grannen muttrade något om skjut, gräv och tig.

  10. Håven är väl full nu men jag kan hänga lite graciöst på kanten.
    Puss!

  11. Slänger också en slant i den där håven.

  12. I nöd och lust heter det. Jag stannar -absolut! Häng kvar!

Kommentera

