Strejk

Jag går i strejk. Jag strejkar mot världen. Jag går i strejk för jag är trött på att digga läget, jag är trött på att vara ensam om att försöka finna lösningar, ensam om att dra lasset, ensam om att vara sur och arg och ledsen. Jag är satt att verka i en miljö där ingenting längre fungerar. Nu går jag i strejk.

Imorgon ska jag strejka. Det är mitt i veckan och jag strejkar från världen. Jag strejkar från ansträngningarna att försöka finna en utväg där inga andra tycker att vägar behövs. Imorgon strejkar jag tills gudarna ger mig en uppenbarelse, en lösning. Och må fan ta de jävlarna om de inte hör av sig! Gudjävlarna!

Jag rör mig inte ur fläcken innan det gudomliga ljuset träffar mig. Jag vill ha en tecknad glödlampa i min tankebubbla! Imorgon.

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Strejk

  1. Det gör du rätt i … och jag hoppas … för din del … att du blir bönhörd. Tydligt och klart.

    Massor av kramar och stöd härifrån … skall du veta …

    Kramar!

  2. Tja… Jag förstår.. Jag sympatiserar… och hade gärna skickat lite sol i sinne till dig men verkar inte ens ha sånt på lager.
    Kram på dig du urtjuriga och urfantastiska bloggerska! Leta dig upp mot norra delen av sundet och drick färgglada drinkar med mig och svär över mänskligheten vettja.

  3. De gudar som skulle våga gå emot dig finns inte. Och finns de får de fantamej med mig att göra…
    Gör som Åsa säger så hänger jag på. Vi dränker dina sorger med gemensam kraft.

    Fina du. ALLA mina kramar.

    • Hoppas gudarna är läskunniga.

      Åsa, Skatan, Livet: Tack för era kommentarer och support. Det är som små värmeljus i vinternatta’. Tro mig, det gör mig glad.

  4. Hehe, de tuffaste får alltid mest stryk,,,du vet. Det är precis som om alla förväntar sig att någon annan ska göra jobbet åt dom,,,däremot är dom bra på att heja på den jäveln som sliter, du har ju slitit som en räv sista halvåret, bland annat på bloggen,,,det glömmer ingen, men i slutändan får man själv betala priset så man får se om sig och skita i de andra ibland, trots att det ligger helt emot ens ide om livet,,,( måste nog skriva en blogg om detta) kram i alla fall
    m

  5. Det är bra. En vild strejk kan faktiskt behövas när förhandlingsläget är kört. Jag sänder här över ett bidrag till strejkkassan i form av massor av digitala omtankar, kramar och värme.

    Dom där Gudarna gjorde jag slut med för rätt många år sedan så jag tror inte att dom lyssnar på mig nu. Heller.

    Hjälper det lite, lite om jag säger att jag beundrar din färgrika ordkonst och humor med hela hjärtat och hjärnan?

    Puss på liten blå panna

  6. Jag är absolut för strejk. Ju vildare desto bättre. Men gudarna… vete sjutton om jag litar på dem. Skickar en vildryckt kram!

  7. Hejar på lite allmänt sådär (eftersom problemet med bloggvärlden är att allt blir så abstrakt och fragmentariskt så att man som obekant läsare inte kan komma med några mer konkreta råd vilket jag normalt föredrar eftersom jag är en lösningsorienterad person).
    Undrar om det skulle varit nåt komma i den där meningen, btw.

Kommentera

