Inte så mycket birdie nam nam

Egentligen borde man inte berätta sånt här. Drömmar lär ju vara så avslöjande. Men oavsett vad det här kan avslöja om mig så skit samma. Inatt rasade isen från taken i stora stycken, det lät som bomber som föll. (Vad vet jag om sånt? Gud, vad jag överdriver!)

Men när jag inte låg och lyssnade på bomberna föll jag i orolig sömn. Där dök fiskmåsen upp. En stor, fet sak som med käften på vid gavel blev matad av förbipasserade fiskungar! Dessa kräktes ned middagen i fiskmåsens öppna gap och flög vidare. Jag låg på en rund säng under en bar himmel, omgiven av gigantiska hus i skinande metall och ljuset från den knallblå himlen var knivskarpt. På ett räcke en bit ifrån mig satt den här fiskmåsen. Helt plötsligt ser jag att den har badtofflor på sig. Såna där i frotté. När jag ser närmare på fågeln upptäcker jag att dess huvud är utbytt mot Peter Stormares! Jag blir livrädd!

Jag vet, det låter urbota larvigt när man ser det i skrift. Men det var jäkligt obehagligt, ska ni veta. Det var en ren lättnad att vakna och höra bomberna falla istället.

Stan är enormt skitig, den snö som är kvar ligger sotig och ful. Det är söndag. Vad gör man åt det?

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Inte så mycket birdie nam nam

  1. Somna inte om i alla fall 😉

  2. dr. no

    I drömmen lär fåglar enligt pseudovetenskapen drömtydning symbolisera föräldrar.

  3. Låter som Steven Seagull, havets värsting, har hemsökt dig i drömmen.

    Låt nu inte detta nedslå dig, Lilla Blå. Själv drömde jag nyligen om att jag blev ignorerad av en älg, och hur roligt är det? I mitt fall tror jag det rörde sig om Mickey Moose, skogens skitstövel.

    Kram på dig, och dröm desto sötare kommande natt 🙂

  4. Huvaligen! Trutar och fiskmåsar vill jag ha på avstånd.

    Jag såg Peter Stormare som Clemens i filmen ”Vargen” I helgen. Han var suverän i den rollen.

  5. Jag kan inte bärga mig att få höra en drömtolkares analys av den där… Peter Stormares huvud på en mås! Well Blå… är du säker att inte nån smugglat ner nåt i nattdrycken…:-) Jag skulle gjort ner mig om jag drömt det där…
    haha../Loll

  6. …och jag ser genast en bild, en tavla, signerad Salvador Dalì … framför mig. Synd att jag inte är surrealist och kan måla en sådan … Kanske ändå att jag försöker. Då skall jag förära dig den …

    Men vad betyder den, drömmen …

    Ingen aaaning … men nog skulle jag bli rädd om en fiskmås med Peter Stormares nuna närmade sig med … trots avledande mjuka badtofflor i frotté . 🙂

    Kram!

Kommentera

