Pulverbrygd gör livet förtrollande

Man brukar säga att en nysning är som en halv orgasm och det tycks Mumin-Börje ha snappat upp för nu nyser han i tid och otid. Salongssnuvan har slagit till och tokstollen rullar därför in sin tjocka mage i trasmattor! (Vi noterar här en minst sagt udda sexuell variant, säkert helfinsk). Och så sitter han bekymrad och tar sig om sin nos. Toivo Pawlo berättar att hans näsa kändes så främmande, så enorm!

Jaaaa? Det är ju ett mumintroll, för tusan. Dock vaknar nu Mamma Mumin till liv. Äntligen, får man väl säga, för tanten har ju sovit sig igenom hela vintern och allsköns partaj och orgier. Något även Toivo Pawlo konstaterar lite förundrat. Nu ramlar hon ur sängen när hon hör Mumin-Börje sitta och erotisera, får fatt i sin handväska och stapplar ut i köket för att koka en pulverbrygd till sonen. Hon kallar det ”medicin” men oss lurar hon inte, eller hur? Sonen ska drogas, det är inget snack om saken.

Mycket riktig häller hon i en massa märkliga pulver i brygden, Mumin-Börje får sig en grogg stor som en blomvas och däckar direkt. Doink! Den vita bumlingen dråsar i sängen och slocknar som ett ljus. Då fnissar Muminmamman förtjust, tar handväskan, ett förstoringsglas och en remsa film och sätter sig på verandan. Där glor hon på sin (säkert snuskiga) film, ruta för ruta, tills Lilla My dyker upp och skvallrar. Mumin-Börje har klistrat glansbilder halva vintern, skränar hon.

Jag vet, säger Muminmorsan lugnt. Jag har sett dem! (Själv börjar jag undra om de där glansbilderna inte kommer från Mamma Mumins egen samling. Hon verkar ha en hel del kinky stuff i gömmorna).

Jag noterar att hennes röv hänger ned i backen när hon går, det gör inte Mumin-Börjes. När denne vaknar ur pulverdimman berättar han upphetsat om alla knarkpartyn och hur den stora kölden förvandlat himlen till blå och gröna gardiner som stått och fladdrat om nätterna.

Tänk att livet är så förtrollande! säger den drogliberala modern och släpar stjärten efter sig där hon går.

Blå Bloggen har förgäves letat efter några trasmattor att rulla in kåtkotletten i men det verkar som de flesta har bränts upp för länge sedan. Den danska filmens svar på salongssnuvan ville dock lösa det hela på egen hand. En slags Gunnar Ekelöfsk tolkning av lucka 13. Jag är rädd att jag lät honom hållas. Så här kan det alltså gå om man ger Mads en felparkeringsbot. Eller vad tusan… han öppnar luckan, helt enkelt. Trevlig Lucia på er! 

Skär upp magen, skär upp magen och tänk inte på morgondagen. – G. Ekelöf

10 kommentarer

Filed under Film och TV, Muminjul med kåtkotletten

10 responses to “Pulverbrygd gör livet förtrollande

  1. Tänk inte på att jag ska äta spagetti med tomatsås om en halvtimme!

  2. Förtrollande var ordet – hjälp in i hua!

    /Marie

  3. dr. no

    Äntligen lite karlaunderhållning mitt i all blödighet!

    • Jag gillar dig, doktorn!
      Men det vågar man knappt skriva.

      Jaja – ibland får man väl äta socker till man spyr…

      /Marie

      • dr. no

        Tack!
        Det kommer sig antagligen av att man ”åtrår det man ser varje dag”, som Hannibal Lector’s visdomsord går, och att jag varit osedvanligt aktiv här det senaste.

        Och du har ingenting att oroa dig för Clarice, för tillfället finner jag dig mer intressant vid liv…

  4. Stämmer det där med nysningarna så har jag fått vad jag tåler av orgasmer resten av mitt liv…
    Prosit på det.

  5. Om nu mammor släpar sina bakar i backen vad tror du då far- och mormödrar gör … inte har de blivit upplyfta inte … vet en av egen erfarenhet. Men den kaaan vara bra att bära lågt, baken, om man slår i backen …Fallhöjden blir ju inte lika stor. 🙂

    Om luckan som Kåtkotletten din ger sig på … har jag inga kommentarer … är min kommentar.

  6. DET, var en osedvanlig öppning, jag är förstummad!

Kommentera

