Nerverna, monsieur, nerverna!

Ack, jag har varit så nervös idag. Skulle ju på besök till Evert och HAN SKULLE JU GÖRA SAKER MED MIG! Magen i uppror, sket tre gånger. Ack som sagt. Men nu har jag varit där och vet ni… jag tror det gick bra.

Noterade också att han hade små, små bilder på sina barn och barnbarn. Samt ett jättestort porträtt av sin hund! Det kändes som om jycken betraktade mig hela tiden med blöta, allvarliga blickar.

Nu är jag hemma. Nu ska nerverna stilla sig med hjälp av blomkålsgratin och lite stekt vegkorv. Ny sort. Spännande.

Jag mötte även en råtta ute på gården. Det är snöglopp idag.

Och jag har tappat min reflex. Jag syns inte alls i mörkret.

Ja, det var väl det hela. Adjö.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Nerverna, monsieur, nerverna!

  1. En ny sorts vegkorv. Bra. Då kanske du inte skiter lika mycket.

  2. Jag skulle vilja veta mer specifikt vad den där Evert gjorde.
    Mycket hellre än att se Sean Connery i kilt, om ni fattar vad jag menar.
    Trevlig helg!

  3. Just vegkorvarna fick mig att bli köttätare igen! Rena gasbomberna och smaken…

    Trevlig helg!

  4. Du lyser som en stjärna … utan reflexer. Adjö!

  5. Intressant att stilla magen med blomkålsgratin och en korv som får stjärnhimlen att blekna (av kommentarerna att döma och min livliga fantasi). Själv ägnar jag mig åt självömkan. Tyvärr utan framgång.

  6. dr. no

    Som om en knivsudd smör skulle räcka för att bre en knäckebrödsring?!

  7. Jag vet inte hur jag tänkte där. Nerverna stillade sig av blomkålen men knappast magen. Natten har varit lång och hård.

Kommentera

