Borttappat

Helt plötsligt försvann den bara. Lusten. För mycket strykning av tvätt. För mycket hänga gardiner. För mycket konstaterande att jag har mer prylar än jag har lägenhet. För mycket golvslipning hos grannen. Jodå, han har hållit på hela jävla dagen.

Så helt plötsligt försvann den bara. Lusten. Kraften. Orken. Hitta-på-något-känslan. Det pissar ute. Hela himlen pissar. Asfalten ser iskall ut. Andra världskriget-kall. Ikväll ska jag på teater.

Jag har fan ingen lust. Och det, det är allvarligt.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Borttappat

  1. Ja deeet var allvarligt. När det känns så tungt att du inte ens egentligen orkar gå på teater. Hoppas den är bra i alla fall … om du ändå masar dig iväg. Det kan ju muntra upp. Och ge dig lite ny energi … 🙂

    Kram!

    • Jag masade mig iväg och hade samma förhoppning om att det skulle muntra upp. Det gjorde det inte. Jag satt bara och väntade på att det skulle bli paus så jag kunde smita iväg. Det var ingen paus. Gaaah!

  2. Har en granne som snickrar mig till vansinne. Låg och slöslummrade lite på eftermiddagen och drömde att jag och P hyrde en lägenhet i Italien i ett hus där man renoverade lägenheten under, när jag vaknade höll grannen på och hamrade som värst, så inte ens i Italien går man fri. Eller i sina drömmar.

  3. Har för mej att du skrev något liknande förra hösten. Har för mej att jag skrev ”det är november.”
    Mao, det går över.
    Btw, vi slipar här. Och borrar och sågar. Byter kök, slutet av andra veckan, de senaste två dagarna har vi monterat köksinredning i totalt 20 timmar, resten av tiden har vi matat hästar och varit på Ikea och kompletterat.
    Grannen kom upp med svamp-och lökpiroger.. 😉

  4. Hoppas att du trots allt kom i väg igår och att det var bra. Jag landade i Byen igår kväll och hojtade ”Hej Lilla Blå!”. Men du hörde nog inte.

  5. Manolito

    Skickar en kyss.

  6. Åh, det låter som en sån där ”fet yllefiltdag”. Raggsockor och yllefilt och vänta på lustens återkomst. Men det kan va en ganska bra dag att ha emellanåt./Kram

Kommentera

