Gå och bada!

Oavsett vad jag skriver här i Blå Bloggen så är det ett inslag som drar mer läsare än något annat: en sketen bildjävel på Sean Connery, uppkastad för tre år sedan! Det är otroligt. Snudd på kränkande. Här sitter man och fiskar visdomsord direkt ur själsdjupen, bänder loss dem från hjärnbarken, tar på sig den stora uppgiften att bilda och underhålla bloggpöbeln vecka efter vecka, år efter år. Men vad vill folk ha? En bild på Sean Connery i kilt!

Och visst är Sean Connery en stilig hanne och visst är kilt jordens sexigaste plagg men det är ändå surt sa räven. Surare än gamla tant Andersson på tolvan (ja, nu gick jag visst i barndom men det fattar ni väl). Så vad göra? Förvandla hela Blå Bloggen till ett galleri med snodda bilder på gamle skotten Sean? Vad tycker ni? Är det den slags porr ni vill ha? Va?

För övrigt har jag fått tillbaka värmen på dass idag. Ja, den försvann för nån vecka sedan och sedan dess har jag levt farligt. Riskerat istappar i musslan och hjärtstillestånd i duschen. Men jag har gnisslat tänder och tappert härdat ut. Tänkt att kunde Vilhelm Erövraren lufta kulorna i Hastings i motvind 1066 så borde väl jag kunna tvåla in arslet i 16 plusgrader? Men det har varit lite av en kamp, det ska erkännas. Dessutom var Vilhelm Erövraren född i Normandie och som sådan att klassas som fransos. Och fransoser ska man aldrig tänka på i duschen. Det är avkylande. Enligt en undersökning är nämligen fransoser sämst i Europa på att tvätta sig under förhuden. Så nu vet ni det. Vilhelm Erövraren var visserligen ättling till gamle vikingen Gånge-Rolf i rakt nedstigande led, men under generationernas fortskridande hann nog all hederligt hygientänkande rinna ut i bäcken. Personligen tror jag Vilhelm Erövraren luktade ost för jämnan. Både här och där, if you get my point.

Herregud, kommer jag från ämnet eller kommer jag från ämnet? Vad var det jag ville ha sagt? Jo, värmen är tillbaka i mitt lilla pörte. Prisa herren och säkert också vaktmästaren! Nu kan jag leka herrturk utan vare sig herrar eller turk. Jag kan glömma ramsan min finska väninna lärde mig om ”kyla styvare än en nunnas bröstvårtor i en mässings-bh”. Jag kan strippa i 60-wattaren, iakttaga hederligt hygientänkande från gamle Gånge-Rolfs dagar (tvålens uppfinnare?) och invänta sommaren. Det är bara nåt halvår kvar så står den här och gungar i farstun som ett avdankat fyllo. Det ska bli ljuvligt.

Sa jag att jag hatar vinter och kyla? Är jag gnällig? Jag får gnälla precis hur mycket jag vill. Det är min blogg. Lilla Blå Bloggen. Inte Sean Connerys blogg. Lägg det på minnet, folks.

Imorgon är det dessutom lilla lördagen. Ett litet huppigupp sådär mitt i arbetsveckan, då man borde stanna upp, pilla lite på sig själv och sedan unna sig en sockerbit i kaffet… eller vad som nu gör en glad. Sean Connery brukar kasta kilten på lilla lördagen. Det har jag från säker källa.

21 kommentarer

Filed under Doft, Gubbar, Hemmet

21 responses to “Gå och bada!

  1. dr. no

    Jag vill ha den sorts porr som är explicit, obehaglig och olaglig utanför alabama – men det är det inte varje dag man får se, tyvärr.

    • Hör efter hos gamle Connery. Han har hela garaget fullt av obskyra rariteter. Jag var in där en gång men blev så skraj att pacemakern stannade.

      • dr. no

        Det är mycket i den där bilden som lovar runt i den vägen, främst ansiktsbehåringen, hästsvansen och de på bröstet korsade patronbältehängslena av något slags virkat material. (En hemslöjdande Ma Baker kan misstänkas som karaktärens mor).

        Som Manowar, fast manligt. Jag ska ta mina små kulor i ett skamgrepp och göra allt för att inte tappa dem, på det att min självbefläckelseräd i denne fluktarnas förebilds garage inte ska ge ett slappt intryck.

  2. wettexvarlden

    GE MIG!!! Schaan alltså. Kilten bryr jag mig inte om.
    Skönt att du kan sitta utan att förfrysa muffen, det är trevligare så.
    Puss!

  3. Ännu en snubbe hos dig som jag vill typ brodera med korsstygn eller lägga som pärlplatta och ge mormor i julklapp.

  4. Jag är stum, mållös. Sån tur att jag fortfarande kan skriva. Jösses jesus jag kan inte slita blicken från karln!

  5. … den karln kan jag väl slita blicken från … (Det är ju inte Pål Pommac och för övrigt har jag nog kommit till de åren när jag sett det mesta) … men inte från Lilla Blåbloggen … *suck* … dessa meningar … dessa visdomsord som ”fiskats” direkt ur Lilla Blås själsdjup. Vem kan slita sig från dom?

    Kram!

  6. SNÄLLA snälla snälla säg att den där bilden är fejk… Blöjor! Och röda!

  7. Har haft en jävligt sketen dag på jobbet, vill egentligen bara gråta… men fan, pikadoll å D’Artagnanstövlar fick mig att le igen =)) haha

  8. Njuter av ditt språk och din fantasi och skiter i Sean Connery…fast nu ska jag nog ta en liten sista kik bara…

  9. Han har onekligen något visst…

  10. The heat is on! Det hör jag ju klart och tydligt! Njut i ”små”värmen!
    Kram

  11. OMG!

    Mästerkatten i stövlarna möter Conan barbaren eller kanske barberaren? Vilket som, resultatet är spektakulärt och risken finns att den gode Sean ännu en gång snott rampljuset från Lilla Blå …

Kommentera

