Red as Cabernet Sauvignon

Folks, folks, veckan som gått har närapå förvandlat Lilla Blå till en röd blodmassa i asfalten. Ibland får något härja för länge och våldsamt i det inre. Ta plats, kila in sig i varje springa och vrå, slå rot och sippra gift i hela systemet. Man emploderar i slow motion. Destruktivt som fan. Vissa krafter och vissa färger ska inte hållas instängda.

Försökte vända på det där i veckan. Vända upp och ned på giftbägaren. Nu rinner det åt alla håll och något har satts i rörelse. Jag avvaktar händelserna framöver. Rätt dränerad men lite stolt också. Förlåt om jag är kryptisk men jag har inget val. Det gör ont att vända upp och ned på sin lilla värld. Framför allt när den involverar andra som kanske inte alls är med på noterna.

Men skit i det nu. En helg står för dörren och vilken helg det kan bli! Berlins bästa exportvara, Einstürzende Neubauten, väntar. Det är precis vad mina nerver behöver nu. Jag ska ut i kvällen och låta Blixa Bargelds lakritsstämma rinna svart över mitt skära innanmäte. Farliga världar, det där. Extra farliga om man blir full. Någonstans i den där musiken förstår man att man väl knappast skådar herrens anlete, men väl hans rumpa. Och sällan har jag väl skrivit så mycket skit som det här…

Nä, måste plocka fram färgerna igen, tillvaron har varit alltför svartvit på sistone.

Och så ska jag träffa Huskorset!!! Det blir marsipanrosen på tårtan, det. Undrar om hon känner igen mig:

Här kommer ett smakprov på Blixa och Neubauten. ”Sabrina”. Precis som det där som sipprar sig fram på insidan, smygande och envetet. Borde det inte få explodera?

Det är pjunkig kvalitet på rullen men det uppvägs av hans inledningstal. Med en sån gummi-engelska i örat klarar jag nästan vad som helst. Älskar den mannen!

It’s not the red of the dying sun… The morning sheets surprising stain… It’s not the red of which we bleed…

12 kommentarer

Filed under Musik

12 responses to “Red as Cabernet Sauvignon

  1. Mmmm… det var kryptiskt och något dramatiskt och på något sätt förstår man att det varit verkligt omvälvande i alla fall. Ha det nu så braaa ivkäll och tillsammans med Huskorset när ni träffas.
    Lite avis är man allt.

    Varma kramar …

    • PS Nästan preciiss en sån där ”fralla” har jag haft … fast med ett svart öga och enögd … alltså det ögat omgivet av vit päls var borta … ett rosarött öga kvar bara. Så inte var hon vacker … men en härlig hund … en riktig skathund .

      En till Kram!

  2. wettexvarlden

    Ibland är livet sådant. Jag är glad att du ska få krama Husis. Det blir varmt och fint och bäddar in det ömtåliga i bomull.
    Ha en fin helg och ta hand om dig. ❤

  3. Men Guuuuu vad najs att du och Huskorset ska slå era kloka huvuden samman! Tänker på er med ett leende!

  4. Kerstin

    Gillar verkligen dina musikinslag. Tysk engelska är sexig. 🙂

  5. Den som skriver saker som ”jag ska ut i kvällen och låta Blixa Bargelds lakritsstämma rinna svart över mitt skära innanmäte” skriver inte skit.
    Tvärtom.

  6. Jag är så överens med Nonsensakuten. Det är den Lilla Blå jag blir helt bedårad av.

Kommentera

