Varför går duvorna på trottoaren?

Varför går duvorna på trottoaren i den här stan? Tror de att de är små människor? Små kuttrande människor med vingar?

Vaknar senare än beräknat. En sol ligger i startgropen idag, det känner jag i knäna. Kom an bara. Jag behöver dig!

Det är en hel del jag behöver just nu. Men jag får börja med Clash of the Titans på måndag. Mads Mikkelsen i kortkort och flätor. Det kan kanske skapa oväntade sensationer hos mig. Vem vet?

Förresten, om duvorna går på trottoaren, borde inte jag kunna flyga då?

(Jo, bilden blir större om du klickar på den. Fluktare där!)

7 kommentarer

Filed under Film och TV

7 responses to “Varför går duvorna på trottoaren?

  1. Denna kommentar är djupt färgad av ett inbodd hat och rädsla för de där duvorna.
    Men ja.. om de skall leka människor och gå på trotoaren så borde vi oxå få flyga upp i trädkronorna och bajsa på deras små bon. Som de bajsar på mitt utebord där jag försöker inta min mat.
    Om de skall vara en integrerad del av samhället förväntar jag mig att de börjar bli lite ödmjuka… Vänta på deras tur. Inte flyga och kraxa omkring där det passar dem. Och bara dem.

  2. wettexvarlden

    Med tanke på att Fritidsresor ökat sin omsättning hysteriskt sedan Mads började göra reklam för dem iförd badbrallor så kanske filmen blir gigantiskt bra? Titanisk?
    Solskenspuss!

  3. godiva

    Mads, mads…

  4. Du kan nog flyga … jaaag kan … ibland så. 🙂

    Förr i tiden … utan den där hälsporren och skiten … över stock och sten och en och annan duva … kunde jag.

    Kram!

Kommentera

