Lite bajs, lite BH och lite…tja.

Viss slags föda och vissa slags fulvanor leder ofrånkomligt till att man elefantskiter dagen därpå. Ja, jag bara konstaterar. Det börjar bli kallt i mitt kök nu, det där fönstret som stått på glänt sedan i somras kanske måste stängas snart men det är detsamma som att vika sig inför vintern, tycker jag. Än så länge får det stå öppet. Jag kan ju ha vantar på mig när jag äter. Södern har lakat ur mig till en mes, vikingablodet har börjar blaska. Jag fryser oftare än förr. Så stampar åren i lederna, för nu börjar värken igen. Fingrarna, handlederna, armbågarna, knäna… Vädret sätter sig i kroppen. Vem behöver SMHI? Gnisslar det i armen blir det regn, knakar det i knät kommer snön. Är man hal och smidig som en huggorm skiner solen. Så är det med det. 

Var på varuhuset idag, gångarna blockerades av sura kärringar. Den ena efter den andra knuffades och stångades. De vägrade flytta på sig med sina barnvagnar, korgar och fläskrövar. Hela stan ska visst ha mens? Det kanske är nåt cykliskt? Fullmåne och höstdagjämning imorgon. Det gör säkert sitt till. Fruntimren blir som tokiga; ska brottas i charken, roffa åt sig bästa bitarna och snäsa åt alla de möter. Jag ger mig fan på att det är nåt galaktiskt, jag.

Så skulle jag se på en BH. Jag såg på massor. Hala. Broderade. Tarmfärgade. Såna med knullvarning och såna med celibatvarning. Inte en enda i min storlek! Istället högg det i lakritstarmen och jag inhandlade flera hekto. Nu har jag ätit upp allt och mår som en gammal ål. Jaha, då får jag väl ta ännu en bautabajsning imorgon då. Lagom till gryningen kanske? 

Vad är det här för en dag? Det är en dag till spillo. Men ikväll börjar svt visa ”Brottet”, andra säsongen. Den kan jag rekommendera. Inte för att jag har sett den, men första säsongen var sketabra. Danskarna kan göra krim för TV, så är det bara. I Sverige blir det liksom aldrig trovärdigt, kanske får de inte till’et för att det görs så lite vettig film och tv i landet? De stackars skådisarna får aldrig upp vanan. Låter styltade som skolpjäser. Ja vadå, det är väl bara en produktion om året som rullar i Sverige och den stavas väl Beck? Javisst ja, så är det den där eviga Wallander-prylen också. Tvåhundratre filmer om året i samma serie eller nåt. Det höll jag på att glömma. Jorå så att…

Men slå på burken ikväll vid nio, hörni. Gör’et bara. Ni pallar inte ännu en nyhetssändning med orden ”röster räknade”, ”mandat”, ”riksdag” och ”mätningar”. Erkänn! Nu orkar ni inte hålla ångan uppe lika mycket som för några dagar sedan. Det är okay, det är mänskligt. Det betyder inte att man inte bryr sig, det betyder bara att man har ätit sig mätt på media. Det är precis som med lakrits. Man hugger in med varvade motorer, sen blir man proppmätt, äcklad och matt.

Det enda som duger är en redig elefantskita. Sanna mina ord. Sen tar vi nya tag, folks. Mot orättvisor och ärthjärnor, dumheter och megalomaner.

Imorgon bitti ska jag upp klockan fem. Är det under femton plusgrader i köket då brer jag frukostmackorna iförd vargpäls. Aloha!

19 kommentarer

Filed under Film och TV

19 responses to “Lite bajs, lite BH och lite…tja.

  1. ”Jag elefantskiter, därför lever jag” som Descartes lär ha yppat mellan två krystningar.

  2. ”Vad är det här för en dag? Det är en dag till spillo. ”
    Så summeras skitdagar. Kraftfullt.

  3. Majsan

    Jag är skitsur. Det måste ha med fullmånedjävulen att göra. O höstdagjämning. Folk är idioter.
    Men tack för fan för tv tipset. Annars är det ju bara bajs på tv:n.
    Och i morrn kliver vi upp samtidigt.
    Och förmodligen går det här jävla skithumöret någon gång.

  4. Att köpa BH kan göra vem som helst sur… Helt i klass med baddräkt tycker jag. Fy för…

  5. Själv har jag mulat i mig en hel vetelängd med kanel och äpple som tack för att jag var duktig hos doktorn. Tarmtröst, kallas det.

    I och för sig är ju vetelängd en slags antibajsare, men det betyder väl att jag kan dra på nöjet i flera dagar?

  6. Ser ni? Bara surt och gnälligt överallt. Nu blev ju i och för sig JAG lite glad då när jag läste här ovan, men det går ju snart över. Jorå jorå…

  7. Mens, check. Ingen BH som passar, check. Köks- och vardagsrumsfönster öppna ännu, check. (sovrumsfönstret räknas inte, det är alltid öppet) Intag av tokmycket brieost, check. Hal och smidig med solen hängande över mig, check. Egen tid i soffan, check. Det sista avgjorde, det är/var en bra dag på det stora hela.

  8. BH ska inköpas i butiker med stadiga expediter med varma lena händer. Som mäter ens omfång och kupstorlek med blicken, knäpper på en BHn, lyfter upp bröna till nya höjder, tar ett steg bakåt och säger, sådärja!

    Väderrapporterna i kroppen känner jag till. Nu är det nåt stort på gång för till och med mina höfter protesterar och ligger nu med varma vetekuddar i sängen och gnisslar.

  9. Hahaha! Det spelar fan ingen roll hur jag känner mig! Det är ett rent nöje att läsa dig (och som förlagsanställd dreglar jag över din språkbehandling – kalla det yrkesskada >.<) och det gör mig glad! Tack!

  10. wettexvarlden

    Jag rekommenderar Twilfit (om man nu får göra reklam) där finns de rätta tagen och tanterna som ser till att bopparna hamnar där det var tänkt.
    I övrigt kan jag bara hålla med Mrs Li, det är något stort på gång… Och inte ett choklad i sikte. Inte klokt egentligen vad man ska stå ut med.

  11. Ler och myser… ord- och begreppsekvillibrism per excellense! 🙂

    ”Brottet”? Ja, hög kvalifax… om än något låångdragen.

  12. storabh

    Ja det låter som om du har fullt opp! Tur att jag redan är BH!

  13. Så orättvist att du kan njuta av lakritsen ena kvällen och få skita nästa dag … sånt funkar aldrig för mig. I min mage kan man stoppa hur många lakritstroll som helst utan resultat, katrinplommon och allt tänkbart som folk får skita av är bara larv för min mage. Inte ens fyra pencillinkurer på raken sätter fart på tarmarna.
    Muttrar för mig själv …

  14. åke lägervakt

    Visst är det så att en fradagstur i affären kan få den mes inbitne Gandhi frälste pojkscouten att vilja fila bort serienummret på AK47’an och bara meja bort sura miner bland reaskyltar och örontopps.
    och eh! va! nu ?? …….. Kim whilde på spotify med water on glass.. stannar upp och tänker bakåt…………. way back,…….. när saker var enklare. jo då så att…….

  15. Ja det är nog månen ska du se för maken till surkärring har jag inte hört på länge. Ta och stäng fönstret. Det är vinter nu även om vi försöker aldrig så mycket förneka det inför oss själva. Jo då man blir frusnare med åren Jag vet. Det är roligt att höra att det finns en som är ännu surare än jag. Kanske blir det än värre när jag varit till stan och sprungit i varuhus. Det värsta jag vet men nu måste jag.

Kommentera

