Kort stubbe ger snabb eld

Ibland ger man efter och blir arg fast man inte behöver. Man kunde ha stått emot. Hållit sig cool. Resonerat med sig själv. Tagit ett kliv åt sidan. Istället blir det åka av. Ilskan fastnar och man gläfser som en uppretad Gunvald Larsson i timmar. Bara för att sen upptäcka att hela dagen gått och man inte varit förnöjd en endaste minut. Fast man kunde ha varit det. Man kunde fått en dag med gottgott i blodomloppet. Men man gav efter. Blev arg. I onödan.

Jaha.

Så var det snart kväller. Snällkväll anyone?

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Kort stubbe ger snabb eld

  1. Hm, ja.
    Ibland tror jag bara det är nyttigt att bli arg.
    Det rensar i alla fall bort något. Jag inbillar mig det.
    Men mest blir jag arg på mig själv för att jag tillåter och låter något annat bestämma över mig. Grrr.

    Lill-Babs hade ett bra recept som jag köpte rakt av, där hon samlade flaskor i en hög (tror det var flaskor), kastade sten i ilska… vilka härliga kras… herregud, vad skönt. Måste prova det där. Då med bössa istället för sten. Nice.

    Ja, det blir väl en smällkväll, eller snäll… det är trevligare.

    /Marie

  2. Jag får klappa dig lite medhårs, bjuda på virtuell choklad och kyld champagne. Ty arga dagar fastnar lätt. Inte nog med det, det verkar dessutom smitta.
    Ut med skiten, starta om, bryt ihop.. och du: Kram på dig 😀

  3. Panga på du bara … det rensar luften … ”kan rensa” kanske jag skall poängtera … och det rådet får du av en konflikträdd stackare till skata … som så många gånger velat rensa den där luften …

    Kraxar bäst som kraxar sist …

  4. Det är nyttigt att bli arg och det ordentligt. Sedan kan stormen dra vidare.

  5. dr. no

    Man ska inte vara rädd för att bli arg – det är minst lika sunt som alla andra känslor. Ett liv i lugn och ro får bara de lobotomerade och de på psykofarmaka – friska människor säljer tabletterna på stan och köper dricka för pengarna.

  6. Kort stubbe kan ju innebära viss risk för att ha nyllet alldeles för nära den explosion man själv är upphov till…

    Dock är jag av den mening att alla ventiler av godo, annars hade man väl spruckit på riktigt…

  7. wettexvarlden

    Pusselipuss! Åskar det hos dig ock?

Kommentera

