Du dör inte av ett rejält skamgrepp

Fredag kväll och Gallon Drunk väller fram ur högtalarna, som fem ton smält baconfett. Är man på rätt humör är de fantastiska, i sin obändiga indianpunkrockabilly-möter-polyesterkostym-på-dansgolvet, med fläskig porr-orgel eller honkytonk-piano. Sabeltandade gitarrer, asfaltsblås och malplacerade maracas. Skrovlig, skrävlig falskstämma och slyngelbas. Ibland vill man ju bara ha rock utan krusiduller, va. Rakt upp och ned. Skamgreppet i brallan liksom. No analyzing. Take it or leave it. Spåttifaj har massor av bra låtar: Jake on the Make, Arlington Road, You should be ashamed, The Last Gasp o.s.v.

Flodhästvolymen på nu, hörru. Inget kärringlyssnande. Då kan du lika gärna låta bli. Då ska du låta bli! TRORDUFÖRRESTENATTDATORNBRINNERUPPOMDUTRYCKERPÅENLÄNKELLER?

8 kommentarer

Filed under Musik

8 responses to “Du dör inte av ett rejält skamgrepp

  1. Högtalarna höll och brandvarnaren är tyst 😉 Ändå drog jag på rejält för att höra. Grannarna har fest och då menar jag fest…

  2. Väldigt bra!!!!

    ….och då är jag ändå fortfarande nykter 🙂

  3. Jag gillade det … men jag har ännu inte dragit på så där riktigt ordentligt. Klockan är bara sex på morgonen så jag får vänta några timmar till … innan jag drar på ordentligt.
    Man blir verkligen ”released” när man kan braka på … RELEASED … Dina andra rekommendationer skall jag också återkomma till … när huset = Mannen och StinaFina har vaknat. Jag skall köpa externa högtalare till min laptop …

    Kram!

  4. Nej, men jag kanske förstör internet på något sätt.

Kommentera

