När geten kommer till nytta

Har geten dött? Fint, gör ost på den.

Släng ned lite valfria gröna blad i en skål, ex spenat, ruccola och isbergssallad. Dunka ned valfri mängd vattenmelon skuren i tärningar. Toppa med några ringar rödlök, en näve pinjenötter och getost i bitar. Ringla över lite dressing gjord på balsamicovinäger, nån skön olja och lite honung, salt och peppar. Rör om och ät.

Detta är fett gott de där dagarna då man egentligen inte pallar fixa käk men ändå inser att man behöver nåt i magen.

Och så kan man ju softa till det rejält och lyssna på detta under tiden.

14 kommentarer

Filed under Recept

14 responses to “När geten kommer till nytta

  1. Det vattnas i munnen på mig när jag läser ditt recept och jag har förstås noterat. Låter verkligen jättegott att äta och softa till Ett stilla regn.

    Så nu kan jag till och med se fram emot det där regnet …

    Kram!

  2. Jag köper det nästan rakt av. I alla fall om jag får plocka bort den där förbaskade geten.

  3. Get åt jag mycket när jag var i Indien. Och det är faktiskt väldigt gott. Eller så var det vitlöken och spenaten. Nå väl. Har inte hittat någon get att testa detta recept på så jag tar det som finns i kyldisken och så kallad ost på getmjölk.

  4. Jag säger som alla hippa mediakockar: BRA RÅVAROR är A och O. Tänker mest på geten då.

  5. godiva

    Kan man byta ut geten mot en häst?

  6. Låter lysande gott, och Tedans regnlåt, Ja, den förflyttar en ju dessutom decennier tillbaka i tiden, då man ännu var ung, allt låg framför och man var smärt som om man bara levt på sån där sallad hela livet….

Kommentera

