I snopna ottan

Hur lite sömn behöver en kropp i värmen? Man undrar.

Hur som helst är jag uppe med tuppen igen.

Jag ska inte gå in på min demens som brett ut sig som en ovälkommen grannkärring i veckan, ej heller ska jag tala om den ilska som igår – nästan – fick mig att begå ett mord.

Jag ska inte tala alls, jag ska tiga i bloggförsamlingen. Bäst så.

Nu går jag och fixar morgonens första kopp java.

Den första smakar alltid bäst!

Sedan saltgruvan.

Om jag kommer ihåg hur man går till jobbet.

Om jag kommer ihåg vad jag jobbar med.

Om jag kommer ihåg var jag la mig själv.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “I snopna ottan

  1. Åh.. vilken målande beskrivning på den totala förvandling hjärnan genomgår under semester. Hoppas du hittar dig själv. Hoppas kaffet smakade gott.

  2. Hej hej heja. I morse regnade det så att jag vaknade. Härligt att jag lät tvätten hänga ute över natten, eftersom den skulle bli en ”tropisk” sådan. Jojo. Monsun-tropisk. Nu spricker solen fram och jag ska gå ut och krama ur paltorna på strecket. Det tror jag att jag ska ta och berätta om på min egen blogg också. Det är lite rötmånad där.

  3. Tack och lov eller tyvärr tar det bara några timmar innan man är inne i vardagen igen…

  4. Kan det verkligen vara så viktigt att hitta sig själv direkt efter semestern? Själv är jag glad om jag kan förlägga mig lite grann så jag får leta lite de första jobbdagarna. Det är ju med det som med räkningar, allt kommer tillbaka vare sig jag vill eller inte.

  5. ”Den första smakar alltid bäst!” … av det mesta faktiskt. Men definitivt stämmer det i alla fall in på dagens första kopp kaffe. 🙂

    Kram!

Kommentera

