Avblåst, urblåst, blåsjobb?

Blåsjobb? Är det att jobba i motvind? Nä, rubriken, va… jag tänkte väl mest att det kanske vore dags att blåsa liv i bloggen igen, erkänna sommarlovet slut och sätta sig vid spakarna som en anständig människa. Vad tycker ni?

Officiellt är jag igång och jobbar igen, inofficiellt sitter jag mest och svettas… i skallen är det lätt löskokt men det är ett tillstånd jag tror jag delar med resten av er för tillfället. Ja, DU också! Erkänn att du inte har många hjärnceller i gång samtidigt i den här värmen!

Jag har inte läst många bloggar under den sista månaden, jag har kommenterat ännu färre. Ibland får jag dåligt samvete, sen tänker jag ”skit heller”, man måste få ta semester även från cyberspace ibland.

Bloggpausen härmed officiellt avblåst alltså. Men hur det blir innehållsmässigt framöver vet jag inte. Häng med så får ni se.

Idag är det fredag. Ta en grogg vetja.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Avblåst, urblåst, blåsjobb?

  1. Ja, det är fredag, ja! Det hade jag glömt. Man blir lätt dagvill i värmen och friheten. Grogg var det ja! Fast. Jag vill nog ha frukost först. Annars kanske en Bloody Mary kan duga som dylik? Skål!

  2. Haha, det var just en snygg Avatar jag fått här, förresten. Hos Suziluz balanserar jag en Draja på huvudet, det är mer stil och finess, det.

    • Jag ber om ursäkt, kära Huskors, det är tekniken, det gamla aset, som hindrar dig från att balansera drinkar på skulten. Sådana partytricks får du utföra hos Suz. Här inne kör vi trekant. Om man så säger.

  3. Välkommen åter.. och innehåll brukar ta sin egen form.. Det är ju ändå jag själv som styr över tangenterna och inte bloggens tema. Fast nu är jag en sån där hippie som inte har någon inrikting å andra sidan

    Grogg sa du-… ok då 🙂 Men jag väntar tills kvällningen

  4. Livstecken = toppen och avblåsta bloggpausar ännu mer toppen. Välkommen hem! Och hjärnceller har jag några spridda, de samarbetar lika bra som Palestiner och Israeler vid Gazaremsan.

  5. Välkommen tillbaka, babe.

    Och ett utmärkt sätt att hantera tokvärme är att… eh, vara någon annan stans och längta efter den. Hrm. Jag har raggsockor på hela hela tiden. Blåsjobb är bara förnamnet, här låter det som att ett jättedjur suger på husknutarna…

  6. godiva

    Ha ha! ”Även knuten ska ha sig ett sug.”

    Püss!

  7. godiva

    På tal om avatar. Min klär mig.

Kommentera

