De snyggaste männen

Vad är egentligen en snygg man? Jag fann en sån där länk på nätet igår med de 99 snyggaste karlarna i Sverige (gud vet vilka som röstat fram dem) – och jag tyckte inte en enda av dem var snygg! På bild efter bild klickades den ena dokusåpasnubben efter den andra fram, följt av diverse idrottsutövare, skådespelare och annat. Jag kände igen ca 10-12 ansikten, resten var för mig okänt kött. Inte ens dem jag kände igen orsakade någon vårflod i blodomloppet.  Är det mig det är fel på? Hur definierar man en snygg man?

Jag blev faktiskt lite bekymrad där jag satt på kontoret och smygsurfade. Börjar jag torka ihop alldeles? Det enda jag såg på de där bilderna var margarinfrisyrer och fejkade solbrännor, märkligt självlysande ögon och uppknäppta skjortor. Plastigt släta tonårspojkar följt av några grånade pantrar från TV och teater. Men någon måste jag väl för sjutton tycka är lite snygg?! Väl?

Nää.

Jo, där var en stor krokig näsa och sånt får mig alltid lite mör, det ska erkännas. Men det var bara näsan, det. Inte resten av paketet.

Så packar jag ihop och går hem. Vid busshållplatsen är det full kalabalik, poliser och motorcyklar och pickadollars och handfängsel, uppretade röster och action till max! Jag vet inte vad som just har hänt men något bus har åkt fast och där står vi i en busskur, jag, buset på marken och två poliser. Min buss är kraftigt försenad. Det gör inget. För en av snutarna, trots normalbyggd näsa, är så snygg så jag blir blyg!

Tack och lov.

Jag lever.

4 kommentarer

Filed under Okategoriserade

4 responses to “De snyggaste männen

  1. VAckra män är inte alltid fagra. Vackra män behöver definitivt inte ha platt mage eller stomatolleende. Vi skall bara komma ihåg att påminna omgivningen om dess vackerhet, de glömmer läätt

  2. Jag tänkte liksom atteeee…. JAG kanske kunde varaeee… Eller?

Kommentera

