Bob Dylan och dukarna

Förra året fick jag nys om att Dylan skulle ställa ut sina målningar i Köpenhamn hösten 2010. Den 4 september drar det igång på Statens Museum för Kunst och pågår hela hösten och vintern. The Brazil Series kommer att innehålla drygt 100 verk varav några aldrig tidigare visats. The Drawn Blank Series gästade London, läste jag tidigare i Politiken, och tidningen länkar i sin tur till Halcyon och utställningskatalogen. Trots att Bobban vill ha upp till flera mille för sina målningar så tror jag ändå jag vill gå och glo när den dagen kommer. Jo, det vill jag absolut. Bara bilden av honom där han sitter i sin ateljé i sina randiga svartvita brallor och vita linne med ciggen i näven gör att det rycker i gallerinerven på mig.

Smakprov på the Drawn Blank Series här.

7 kommentarer

Filed under Konst

7 responses to “Bob Dylan och dukarna

  1. wettexvarlden

    Najs. Då har vi ännu en anledning att åka över… 🙂
    Puss sötis!

  2. I´ll be there … var så säker. Den här utställningen har jag längtat efter ända sen du nämnde den första gången. Jag har noterat i min kalender och kommer flaxande.

    Kram!

  3. Tack för datumet! Dit ska jag, så är det bara. Minns att du skrivit om det tidigare.

  4. Pingback: Bob Dylan och dukarna (via Lilla Blå Bloggen) « SKATANS TANKAR

  5. Girls: Bra! Det lutar åt en träff?

  6. Visste inte att han målade! Jag målar själv en tavla av Dylan som ni kan se på min blogg om ni har lust

Kommentera

