Men solen står ju på?

Jag översätter ledsna svenska texter till spänstig amerikanska, det rinner som en vårflod ur fingrarna. Idag har jag flyt. Igår var jag som en zombie.

Jag tvättar skitiga strumpor och stora överkast. Igår orkade jag bara borsta tänderna.

Men så upptäcker jag den Stora Lampan utanför – vaffan, solen?

Nä, nu vill man ju inte jobba mer.

Nu vill man gå ut och antasta gräsmattan med röven och hela paketet. Ligga rak och säga ja till himlen! Smaka någon annans andedräkt.

Eller hur?

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Men solen står ju på?

  1. ”Smaka någon annans andedräkt” … skulle jag inte ha något emot … någon annans … hmmm

    Hoppas du kan ta chansen att ligga där rak och säga jaaaa …

  2. Vi var på stranden idag. 22 grader, solsken.
    Barnen badade, jag och sambon läste bok.
    Å andra sidan jobbar jag nästan varje kväll…
    Förresten, du kan inte ta med dig översättningarna ut till gräset?

  3. wettexvarlden

    Jobbar på det med andedräkten. Svårt dock med en man som är förkyld = nästan döende. Dessutom tror jag grannarna skulle klaga med tanke på tomten med total insyn.
    Njut av värmen. Puss!

  4. Smaka någon annas andedräkt och ligga där och säga lite ja till molnen 🙂
    Ja, det är precis det man vill göra

  5. newbaxter

    LB … Jag fattar inte vad jag håller på med. Eller … inte alls håller på med. Skriver nada, annat än lite FB-småprat. Saknar dig & dina ord också, har liksom lyckats förtränga att vad dina ord ger mig. Kan jag bli en bättre människa? 🙂

  6. dr. no

    Jag smyger, inte olikt fantomen, ut från mitt ondskefulla källarlaboratorium emellanåt och ligger i barkropp ute på stenläggningen med ett paket lucky strikes som en vanlig man.

    Och det tycker jag att jag gör alldeles rätt i. Om sommaren bör man fuska på jobbet och döva sitt Lutheranska sinne med Harry Martinssons luffarromaner. Jobbar igen gör man ju likt förbannat när höstens svartrock kommer med all sin protestantiska nit, och det vore väl fan om man inte kunde få njuta lite ens under Dionysos egen årstid. Håll dom jävlarna så kort som bara möjligt säger jag!

    Annars slutar det med att man köper hela paketet med strävsamhet och handel och allt vad det är. Och då kan man ju lika gärna ringa efter Karons taxi direkt.

  7. Dr No: Jag kortar ned det. Källarlabb. Barkropp. Harry. Dionysos. Taxi.

Kommentera

