Farväl Pumpehuset

Pumpehuset gick i graven idag. Gamla konsertstället Pumpehuset i centrala Köpenhamn begärs i konkurs och stänger nu för gott. Redan förra året gnisslade det betänkligt i maskineriet och en ny ledning tog över driften för att försöka få verksamheten på fötter, men idag sattes alltså sista spiken i kistan.

Mer än 20 år blev det med konsertframträdanden av både kreti och pleti. Själv har jag stått där och gungat till allt från rockband till jazzfestivalsframträdanden. Alla kommande evenemang har ställts in eller flyttats till andra ställen.

Låter jag som en tidningsartikel? Jag låter som en tidningsartikel. Mein Gott.

4 kommentarer

Filed under Musik

4 responses to “Farväl Pumpehuset

  1. Farväl Pumpehuset.. Ännu en av de saker jag inte riktigt hunnit fast jag velat när jag ankom till södern

  2. Mein Gott … Alla låter vi som tidningsartiklar. Ibland. Speciellt när man skall referera och sammanfatta …

    Tack!

    Själv har jag varit två gånger … tror jag … i Köpenhamn och känner inte ens till Pumpehuset!

    Kram!

  3. Tomtenietzsche

    Du menar att de gått på pumpen?

  4. Allt har ett slut. Sorgligt nog. Sedan kan man sakna vissa saker mer än andra.

Kommentera

