Blues for André

För många år sedan, på en av mina födelsedagar, kom Manolito hem till mig med en platta. Jag hade bara limpa och whisky hemma att bjuda på. Det gick bra. Han fick en limpsmörgås och en whisky. Själv fick jag för första gången bekanta mig med Chris Whitley.

Det där är länge sedan nu. Och Blues for André är inte ens från den plattan. Men det spelar ingen roll. Den här låten har jag älskat i många år. Chris, allt för tidigt bortgången.

Blues for André. Varsågoda.

Och tack, Manolito.  Du finaste av vänner.

5 kommentarer

Filed under Musik

5 responses to “Blues for André

  1. Va fan…
    Fyller du?
    Hur ska man uppfatta det här?
    Grattis? Hm.

    Alltså, det här med Spotify…
    Du och Petter…
    Jag har ingen sådan. Kanske införskaffa?
    Aldrig hört talas om honom, så jag blev nyfiken.
    Sökte på Youtube, men fann ingen André…

    /Marie

  2. Sååå mycket musik som jag lärt känna genom dig … Och så bra … så ,,,
    Skulle egentligen bara titta in för att ta reda på var jag kan hitta Berry Fernstein i morgon … och så denna musik …

    Tack!

    Nu måste jag lyssna mera …

    och sedan skall jag gå och sova …

    Kramar!

  3. Manolito

    Love ya! Kyzzzz
    Får ses snart, när dimmorna skingrats…

Kommentera

