Up yours!

Min frisör är barnledig vilket betyder att jag måste dra på mig kaki-stassen och bege mig ut i frisördjungeln och leta den sällsynta art som klipper till mig så att jag trivs.  Det är inte det lättaste. Frisörer finns det gott om, framför allt av sorten ”om jag drämmer till den här nya kunden verbalt så hon känner sig riktigt ful så kommer hon säkert tillbaka flera gånger”. Jag begriper inte logiken där – om det finns någon – men har råkat ut för den flera gånger.

Jaha, var har du klippt dig nånstans då?

Har du klippt dig själv eller?

Jaha, och vad hade du tänkt dig? En riktig frisyr kanske?

Det är repliker som ovan som kan få en att sjunka ihop i frisörstolen som ett punkterat cykeldäck och känna sig så fel! När det egentligen är frisören det är fel på. En bra frisör är inte bara en fena med saxen, en bra frisör vet när det är läge att smickra, pyssla om och få kunden att känna som som en prinsessa och en riktigt bra frisör vet när det är läge att knipa ihop, göra sitt jobb och låta kunden dagdrömma för sig själv. En bra frisör räds varken nya kunder eller tystnad. Och en riktigt superbra frisör, av arten den mest sällsynta, spelar ALDRIG, ALDRIG kommersiell radio på hög volym!

Så var finna denna sällsynta art? Jag funderar medan jag står hemma i badrummet och borstar tänderna samtidigt som jag betraktar mig i spegeln. Det är två månader sedan jag lät en okänd donna ta hutlöst betalt för att ställa till det i skallen på mig. Till henne går jag inte tillbaka!

Så far tankarna iväg ännu längre. Till den där dokumentären om rakade underliv och trenden att fixa till sig ända upp i anus. Tydligen lär det finnas ställen som endast ägnar sig åt att bleka rövhålet på folk. Varför man ska bleka sig där begriper jag inte, det är ånyo den där obegripliga logiken som slår till. Jag undrar om det i denna bransch finns en klick utövare, liknande frisörerna, som har för vana att tala skit om branschkollegorna när det kommer nya kunder?

Nejmen, var har du blekt dig nånstans då? Hos XXX på XXX-gatan eller?

Har du blekt dig själv eller?

Jaha, vilken nyans hade du tänkt dig? Räka eller lax? Du är ju helt grisskär nu!

 

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Up yours!

  1. godiva

    Ha ha haaaaa!

    Dagens första skratt (Kl 14.18, du fattar ni : -)

    Mycket bra beskrivet om frisörer också, jag har haft turen att hitta en så skön frisörsalong i Örekukebro av alla hålor, där är allting genomtänkt coolt på ett coolt sätt, inte bajsnödigt alltså. Garanterat radioreklamfritt, fullsmockat med kitschiga prylar, alla kvinnliga frisörer grundligt tatuerade och den enda manliga dragshowartist på fritiden, blandat klientel från lilahåriga tanter till lilahåriga tonåringar. I like.

    Ska bli spännande att se dina före – efter bilder! Lycka till!

  2. godiva

    ”du fattar ni”?

    eller ”då fattar du”, som jag nog menade…

    (finns det ingen ”kom i håg mig” – knapp längre?

    praktisk knapp förresten om den hade fanns IRL också!

    fast ibland vill man ju inte bli ihågkommen iofs)

  3. wettexvarlden

    Jag har fött två barn. Det var de två gångerna som jag lät främlingar glo långt upp i härligheten. Aldrig att jag skulle vända upp mitt anus…

    Byta frisör däremot, nu snackar vi tunga prylar. Ta min hon är underbar! Är man lite trött får man hårbottenmassage också. Och specialschampo med teetree som friskar upp skallen på en. Hon kan vara tyst och hon kan pratar. Bra båda sakerna när det är rätt tillfälle.

  4. Att ha ”anusblekning” som tag är helt underbart! Roligt!

  5. HAhaha… klockrent 🙂

    Byta frisör tillhör överkursen i livet. Jag hade turen att ramla i knät på en fantastisk en (i Helsingborg) som jag kan tipsa om. Och väldigt många jag kan avråda ifrån. För det är ju en delikat balans: De skall klippa fint, vara trevliga, ha bra musik och … tja guida en i livet.

  6. *fniss* , nej … ha haaaa HAAA …

    Jag själv hade tröttnat på en lång lugg som hela tiden hängde för mitt ena öga. När jag sist var hos ”min” frisör sa hon att snälla, kan du inte ha liiite mer tålamod. När den ”kommit ner” kommer det att bli så himla snyggt …

    Jag klippte av luggen till hellugg hos Kerstin, min vän i Borlänge näe jag var där sist. Hon är också frissa. Det blev nästan en Lilla Blå-lugg … och jag trivs …

    Men blekte … nej, jag blekte ingenting … vare sig här eller där.

    Kram!

Kommentera

