Testar lite nytt

Provar mig fram i djungeln för att hitta ett nytt utseende. Inte på mig själv, jag ser ut som vanligt, men bloggen… Ja, ja, så småningom kanske jag får bukt med det hela. Den amerikanska texten här och där är inte min – så skulle jag aldrig uttrycka mig. Men det vet ni redan, ni som varit här förr. Inte ens Pål Pommac skulle fått ur sig något dylikt. Det enda pål Pommac får ur sig idag är en elefantmarsch. Han tror han är Arne Källerud. Själv börjar jag tro att sommaren är här. Jag känner ett lätt pinsamt sug efter vitt vin. Är det illa nu eller är det bara fruntimret i mig?

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Testar lite nytt

  1. Yes, I will enter my comment just here …

    Detta var ett annorlunda ansikte på Lilla Blåbloggen må jag säga. Lite oöverskådligt. Men men … skam den som ger sig.

    Det är ju alltid kul att byta skepnad …

    Längtar han till platser där han som barn lekt, min käre Pål Pommac?

    • Jo, det är lite svårt att hitta i början. Själv behöver jag karta och kompass härinne och jag vågar inte tänka på hur det blir efter ett glas vitt. Men vi kör på så får vi se om vi inte känner oss hemmastadda om ett tag. Det är i alla fall blått så det förslår.
      Pål Pommac i betongdjungeln? Nej, han kommer från kladdigare trakter än så. Han hälsar, förresten. Just nu provar han en ny fräsig leopardkostym med blixtlås.

  2. Oj!
    Snacka om lyft…
    Gillar färg, form och layout – mycket snyggt!
    Den känns… energi och nystart och omstart och rivstart och kanske lite rockig…hm.

    Fick hjärtsnörp när jag såg arkivet borta. Ajuto!
    Blev lugn när jag såg dina olika kategorier och läste mig vidare… pust.

    Men bannern hade jag gärna sett att du hade haft kvar – den är ju du…

    Luta dig tillbaka idag Lilla Blå, häll upp ett kallt gott vitt vin, lapa i dig av den sköna solen
    och fånga helgen.

    /Marie

    • Bannern, ja – ack, den försvann. Men nejdå, inget arkiv borta – men dock alla kategorier utfläkta över halva dataskärmen överst. Ja, ja… kanske det går att ratta in på någe’ vänster.
      Men nu stundar äntligen vilan. Arbetsdagen är över, veckans disk är undanröjd och ett billigt vitt tjut inhandlat. Funderar på ris och små sojakorvar. Kan man blanda sånt, ni som vet?

  3. Sug i dig ett glas eller två! En fullständigt normal känsla en dag som denna!

    Jag får nog också förnya bloggen utseendemässigt men jag vill ha kvar headern… Nåja, det löser sig kanske…

    • Du, ärligt talat… det där med vitt vin är inte min grej. Jag tyckte det smakade som saft med vinäger. Suck! Jag är och förblir en rödvinsmänniska.
      Nu blir det glass med hallon och blåbär till. 😉

  4. wettexvarlden

    Men jisses människa! Jag blev alldeles vilsen. Och har inte ens tänkt vitt vin.

    Ajja, lite wild´n crazy så här på sommaren kan vi kanske försöka överleva?
    Nu går jag och tar ett glas rött.

    Puss på dig!

  5. Lite riesling är inte så dumt i sommarvärmen. Den nya layouten är spännande, men det känns inte som att du är riktigt färdig med den.

    • Riesling säger du? Tja, jag vet inte. Jag lyckas aldrig träffa riktigt rätt när det gäller vitt vin. Nästa gång får du följa med när jag ska handla. Layouten ja… jag kämpar vidare. 😉

Kommentera

