Tarmarna sucka

Det där med wok är nog inte min starka sida. Jag har en fantastisk (tror jag) wok. Den är i alla fall stor som en mindre personbil. Så jag köper en påse med wokgrönsaker, lite kokosmjölk från en koko-ko (av arten stupid nöt?) och börjar härja loss vid spisen. Det är ju ändå lunchtid.

Panta rei, sa Herakleitos en gång, vilket brukar översättas med ”Allting flyter”. Nu syftade ju inte  Herakleitos på wok den där gången för jäkligt länge sedan, men det är i alla fall vad jag tänker när jag glor på resultatet av wok-orgierna. Allt flyter runt i en blaskig soppa och som alla vet så käkar man soppa med sked.

Jag har soppat i mig nu och visserligen blev jag mätt men inte fan var det gott. Personbilen får köras in i garaget. Tur man har en whiskycheddar på lager i kylen.

Jaha.

Vad nu?

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Tarmarna sucka

  1. Panta Rei, fint att få höra det gamla uttrycket igen. Vad göra? På´t igen. Glöm inte hönsbuljong, lime, chili och ingefära.

  2. Koko-ko … har Shakespeare varit framme?

    Och du … vi äter inte våra wokade grönsaker med sked men alltid whiskycheddaren. Nej inte äter men gräver ut whiskycheddarostbitarna med en sked istället för att hyvla … Det smakar så mycket godare då. Tycker i alla fall vi.

    Kram!

  3. godiva

    Åh. Jag har aldrig lyckats bra med wok. Inser nu att jag aldrig har tagit reda på hur man gör.

  4. Skatan & Godiva: Jag skippar wokandet och satsar enbart på whiskycheddar i fortsättningen. Säkert nyttigare.

  5. storabh

    Wokout, alltså?

Kommentera

