Shakespeare hittar på

Shakespeare lär ha funnit på tretusentvåhundra nya engelska ord när han skrev sina texter. Tretusentvåhundra nya ord som ingen tidigare hade sett i tryck! Vilken kille! Jag ligger i lä, vi ligger alla i lä. Men jag jobbar och sliter, ja, ifall ni undrar varför bloggen tuffar på halvt blås. Jag jobbar med ord. Andras ord. Just nu ska jag översätta en känd svensk dams ord för några jeppar borta i Amärcka. Den här kvinnan valsar genom media  i tid och otid. Det är ingen dam jag gillar. Men jag får väl ihop till en elräkning eller så – så jag biter ihop och skriver vidare. Men tänker på Shakespeare. Han hittade på, han. Långt innan elräkningarnas tid.

Bloggar när jag får tid. Okay?

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Shakespeare hittar på

  1. Helt ok för mig. Och damers ord, även damer du inte gillar, är väl ok att få betalt för. Prova att lägga in ngt nytt ord och se om någon märker det.

  2. Med tanke på hur dyr elen är så tveka inte…

  3. Jag tror nog … nej, är alldeles säker på … om du kollar … att du också har en hel del Lilla Blå-ord som sett dagens ljus här …

    Skulle kunna bli ett forskningsprojekt för någon språkforskare. 🙂

    Fast Shakespeare kan ju förstår bli lite svårslagen …

    Kram!

Kommentera

