Kriget med mig själv

Jag går nån slags kamp med mig själv i dagarna. Jag vet inte vem av oss som får mest på käften. Men det svänger om den här matchen, tro inget annat. Smockorna haglar, humöret tar tvära kast, högerkroken är inte nådig, kroppen får stryk, själen får stryk, tungan löper i elaka ord och tårarna kommer ibland när nån smäll tar på fel ställe. Men jag ligger inte ned ännu så jag och jag går en rond till. Satans boxning! Hur många blåmärken kan man få innan man börjar se ut som en kalvsylta? Det ömmar. Bara så ni vet. Mitt fotarbete är inget vidare i eftermiddag. Jag hinner inte undan mig själv. Jag gör ont. Får man skrika KUKEN OXÅ!? Ja. Det. Får. Man. Domaren. Är. Ju. Stendöv.

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Kriget med mig själv

  1. vad är det man säger… själv är bästa dräng men kanske också motståndare då?
    Lycka till i kampen, må du vinna över dig! Den del du vill ska vinna alltså! kram

  2. Jävla inre krig.
    Ge den en spark på läppen. Och en i magen.
    Jodå, det ska kännas.
    Det tar lite tid innan alla smockorna lägger sig och healar. Men det kommer.
    Fint när man är sin egen domare – man kan skrika hur mycket som helst. Skrik som fan!!!

    Ta en dag i taget, bråka inte så mycket med dig själv (ska jag säga…) allt faller på plats.
    Och var lite snäll mot dig själv.

    Kram, kram, Lilla Blå.

    /Marie

  3. Ja jösses. Men de läker nog snabbt ändå, de där blåmärkena. Om du låter dem vara ifred. Gnid inte på dem hela tiden. Och kanske du skulle ta första steget och lägga ner kardan. Du kan ju blänga lite surt ett tag. Och vända ryggen till. Eller så tänker du som så, att den däringa Singelmamman vet inget, och struntar i mina ord. Det brukar jag göra och det funkar också bra! 🙂

  4. wettexvarlden

    Klart man får! Har man tur hör NÅGON.
    Jag skickar en blöt puss från PytteHarry och lite klös från Lillefnuff. En kram från mig sen så kan du nog ge tillbaka med råge. Bättre slå tillbaka än bara vika sig.
    På´n bara syster.

  5. Majsan

    KUKEN OXÅ!!! (Typsnitt 72)

  6. Inbördeskrig är den värsta sortens strid. Kan du försöka vifta med den vita flaggan en stund och hänga ordentligt Lydia ett tag? Hon kanske kan hålla isär. Eller ännu hellre hålla ihop. En stund.

    Här är min Lydialista.

    Kuken är ett korrekt ordval. KUKEN funkar också.

  7. När du kommer upp ska jag fajta bort den av dig som pratar dumt om dig. För det ska du inte behöva lyssna på. Sådeså.

  8. godiva

    Ja, jag hojtar med i kören: KUKEN!!

  9. Du vet vem jag håller på!

  10. Jag håller på dig
    Men instämmer med Marie, var snäll mot dig själv.

  11. Åke Lägervakt

    Jag ser framför mig att i värsta Rocky vs Drago match står du och ler med en sned Billy Idol mun när ditt alter Drago ego mumlar -I must breake you (på tafflig låtsas ryska). Du ler för du vet inners inne att du kommer höja seger näven till slut då efter alla 12 ronderna så ligger Drago golvad som 200kg köttfärs och suger på tummen. Lilla blå drar vidare mot solnedgången med Adrian? eller nån.
    Hoppas jag inte förolämpar dig med att tro att du sett en Rocky film 🙂

Kommentera

