Farbror Göstas horoskåp

Farbror Gösta har skruvat på sig träbenet och putsat monokeln för att ånyo dra fram en stjärnprognos ur det magiska gamla skåpet, horoskåpet kallat. Dagens text riktar sig dels till de som gärna går mot rött i trafiken, dels de som hanterar brödkavlar, motorsågar eller testiklar i sin yrkesutövning.

Det slamrar i farstun, kan det vara framtiden? Giv akt på månens klara sken i förbindelse med rotvältor. Minns att röra groggen motsols för att undvika Ågrens döttrar. Vid rumänska tveksamheter ring ungkarlshotellets reception. Försvarsspelare får ingen mängdrabatt. Mervärdeshyran torde skifta från äldre dagars dito och batteritiden förkortas därmed. Utanför lagen ryker det krut men barn under 18 års ålder ska ändock bära klädnypa. När aftonen svallar brunstig tige hela församlingen. Längs kusten kan saker och ting förändras väsentligt. Klavertramp utgör inget hinder för taklagsfester men se till att dra reglaget i botten och knyta knopen innan midnatt, annars får ungmön vänta till nästa häst i hagen släpps lös. Det regnar hamstrar i öst. Domens dag lär bli en fyrkantig tillställning.

Själv har jag ingen aning om vad det här betyder och det vet säkert inte ni heller men något ska man ju ha att fundera över när valborgsbrasan tar fyr och det skvalpar innanför naveln. Så vi får väl suckande ta skeden i vacker hand och som vanligt klämma ur oss ett ”Tack Farbror Gösta!” och låta som om vi menar det.

4 kommentarer

Filed under Farbror Göstas horoskåp

4 responses to “Farbror Göstas horoskåp

  1. wettexvarlden

    Måste erkänna att mina ögon har just hamstrar alltid har varit kufiska kryp.
    Ska se till att Mannen använder groggpinnen rätt i morfars gamla glas, Ågren vill vi inte ha med att göra.
    Brasa gör vi på altanen, i grillen, det får räcka så.
    Puss och tack för FG, vad skulle vi tagit oss till utan honom. Och dig.

  2. Peace in Mind

    Sån tur tänker jag att jag inte bedömer mig tillhöra ngn av ovanstående grupper. Det enda jag känner att jag helt oreserverat skriver under på är hur domedagen kommer att ta sig ut. Fyrkantig är väl lindirgt i sammanhanget, möjligen.

    Kram från over seas.

    • Wettex: hörde talas om storbrand på er altan. En sprayflaska och ett oskyldigt djur var visst inblandade?

      Peace: Geometriskt lär vara inne så domedagen lär bli hip.

  3. godiva

    Testiklar och lösa hästar! Jag känner mig träffad av denna vackra vision, och se där, jag fick 7 rätt på travet!

Kommentera

