3 år med Lilla Blå Bloggen

Tre år sedan – exakt på dagen – sedan jag började ratta härinne. Det kanske inte är riktigt sunt, detta? Men vem fanken är sund? Jag vet bara att jag ibland tycker jag är rent djävulskt bra på att blogga. Däremellan får jag svälja rejäla doser surt självförakt och käka hela limpor av kval. Bäst blir det när jag inte tänker efter alls.

Fan att jag tänker så mycket.

Mest tänker jag på de där som var med från början. Var tog de vägen? Ledsnade de? Dog de?

Fan att jag tänker så mycket.

Så undrar jag som vanligt över om det finns slutdatum för bloggar. Bäst-före-datum liksom. Tänk om man passerar en gräns utan att själv märka det och stinker mögel så folk tar sig för näsan?

Fan att jag tänker så mycket.

Kanske svär jag alldeles åt helvete för mycket? Har inte svordomarna ökat härinne på sistone? Är det åldern? Jag får något slags inre tvång att svära som satan när det börjar osa pelargonstämning och kärringgullande här inne. Trots att jag säkert är en kärring i mångas ögon. En svärande kärring.

Fan att jag tänker så mycket.

Var är jag på väg med den här bloggen? Borde man inte ha mål och riktning med alltsammans? Jag har inget mål, jag bara geggar runt, mestadels planlöst. När jag upptäcker att jag saknar färdriktning får jag ågren och tycker jag navelpillar för mycket. Är för lat. Borde piskas offentligt. Sitta och lortskriva rakt ut i rymden utan mål och mening, är det skick och fason? Vem behöver sånt?

Fan att jag tänker så mycket.

Kanske borde man börja brodera ordspråk istället. Klippa håret och skaffa sig ett jobb. Skjuta sig i foten och välta en barnvagn. Vara lite målmedveten helt enkelt…

OCH GE FAN I ATT TÄNKA SÅ MYCKET!

36 kommentarer

Filed under Uncategorized

36 responses to “3 år med Lilla Blå Bloggen

  1. vildhunden

    GRATTIS på årsdagen! 🙂

  2. Skål, ta mej fan! Och GRATTIS!

    Ge fan i att tänka så mycket! … och blogga på du bara. Vi älskar dig som du är, Lilla Blå, vare sig din blogg har mål eller riktning …

    Det finns inga slutdatum för bloggar … förrän det är slut, liksom. Rejält slut. Så fortsätt du och lortskriv rakt ut i rymden utan mål och mening.

    Vi behöver sånt!

    Massor av födelsedagskramar till Lilla Blå Bloggen och till dig!

  3. Tänk inte sä mycket – skriv bara. För det är du bra på!
    (Därmed icke sagt att du inte är bra på att tänka, för det vet jag att du är…)
    Grattis på treårsdagen – det kanske är dags att ta ut svängarna och bli riktigt treårstrotsig nu?
    Puss&klapp&kram!

  4. Tjena!
    Jag har också hållt på i tre år snart. Känns skumt. Man börjar ju fundera på vad man egentligen vill med sin blogg. Själv funderar jag på att bli mer provokativ och mer ärlig.

  5. Jag tycker att du ska fortsätta att brodera med orden i bloggform precis som du gör nu. Du skriver nämligen fantastiskt bra! Det spelar ingen roll vilken genre du ger ditt inlägg. Det är alltid läsvärt.

    Grattis på 3-årsdagen!

  6. Mmm, kärringstämningen här inne är befriande okärring…om du förstår. Älskar svärorden, allvarsorden och ironin. Älskar hela Lilla blå.

    Kram och grattis, och be aware…strax står väl blombudet där utanför dörren med en kruka Mårbacka.

    • Ha-ha! Det finns inte ett blomsterbud som finner vägen hem till mig så risken för en Mårbacka är minimal, gullet. Men tack för beröm. Blötpuss tillbaka.

  7. Vad är mål och riktning? Grattis på treårsdagen. Din blogg gör som det så fint heter: skillnad./Loll

  8. Gratulerar på den stora dagen! Jag gillar dig!

  9. Jag sällar mig till grattarna. Gratulerar, min fina, och oavsett vad du skriver är jag glad att du gör det! Puss och hej!

  10. Att ångra något är ett tecken på självinsikt och ett tecken på att man kanske inte är så avtrubbad ändå. 3år är en prestation värd att va’ stolt över 🙂 det är mer ord och tankar än vad man begära, Lilla blå du borde döpa om dig till ”Eye of the beholder”.

    For those about to blogg, we salute you. 😉

  11. Fortsätt du och tänk så mycket/litet du vill! Vi njuter av varje ord, stinkande eller glittrande! Grattis till 3-årsdagen!

    • Då ska jag väl förhoppningsvis kunna gödsla med lite mer stinkande glitter även fortsättningsvis. Tack för uppmuntran och stort lycka till med ditt eget skrivande framöver.

  12. storabh

    Tiden går. Bloggen står, som igår.

  13. Fortsätt du att svänga din magiska penna.
    Tycker så mycket om Lilla Blå och hennes underbara berättelser, att få ta del i uppförsbacke såväl som nedför.
    Du trollbinder dina läsare, det är därför vi återkommer.
    Det är du, Lilla Blå.
    Jag lyfter på hatten till dina tre år!
    Det bästa till dig.

    /Marie

  14. Ett sent grattis på treårsdagen är också ett grattis. Om man inte tänker efter så mycket.

    Puss på David- Cassidy- pannan

  15. Och jag undrar när jag började följa dig..? Har för mig att jag alltid har läst din blogg. Lite som Moses stentavlor, de fanns innan allt annat liksom, typ. Och svordomar vet jag inget om, så länge jag slipper svära är jag glad. Så grattis, fast jag är försent ute, men jag var ju inte hemma på din dag.

  16. Jaha, och varför får jag alltid veta saker och ting sist av alla?

    Min far sade alltid att jag var en trög liten pojk, jag börjar tro han hade rätt:)

    Grattis från mig med svårartat kramkalas som följd!

    Ditt skriftspråk, kära Lilla Blå, är du banne mig helt ensam om. Du målar med breda penslar och raska rörelser upp vyer för oss arma läsare som vi omöjligt kan värja oss ifrån, helt underbart!

    Du är den lilla blå blogg-oasen i den stora beigebruna blogg-öknen.

    En pärla.

    Kram igen 🙂

    • Ja, låtom oss cyberhångla! 😀 Drinkar vid oasen till alla, folks. Jag kör igång musiken. Ingen ska behöva befinna sig ute i öknen, törstig och ohånglad. Här är det öppet hus! Aloha!

  17. Göthe

    Tänk inte… Fråga istället……..

  18. Grattis i efterskott Lilla Blå! Och du, det är klart att du har ett mål med din blogg nämligen att uttrycka dig! Vilket du gör så bra, klokt och roligt på alla sätt och vis.

Kommentera

