Den inre skräckkammaren

Jag har aldrig gjort det förr, aldrig sett mig själv på insidan. Kanske är det en häftig upplevelse för gravida att ligga där och kika upp på en skärm och vänta på  bilden av en annan människa. Jag tyckte det var obehagligt, som en svartvit skräckfilm. Jag vågade knappt titta. Och när jag kikade så begrep jag inte vad fan det var. Motorvägar? Konstiga hål? Men det kanske är annorlunda om man väntar på bilden av en annan människa än om man väntar på besked om något som inte ska vara där. Jag antar det. Jag vet inte. Jag vet inte någonting längre. Allt är ojämnt och skaver, inget är som jag trodde och nu vill jag bara sova och vakna och veta att allt är bra igen. Kan allting inte bara få vara bra? Varför är allt så förvirrat? Varför är jag en sån liten flugskit?

Nej, jag fick inget svar idag heller.

19 kommentarer

Filed under Uncategorized

19 responses to “Den inre skräckkammaren

  1. wettexvarlden

    Söte, söte du. Flugskit eller ej, du är en fin skit.

    Vi fixar detta.

    Största kramen.

  2. Du söta Lilla Blå … absolut ingen flugskit. Det skall nog gå bra skall du se … Det är klart att du känner dig liten efter alla dessa undersökningar och inget svar ännu. Jag vill bara trösta och krama om och inte säga så mycket egentligen… för det hjälper ju aldrig. Massa ord.

    Sov nu och känn att jag har stoppat om dig ordentligt.
    Massor av kramar!

  3. Men för tusan bövlar! Nu kräver vi besked av il dottore! Vad håller de klåparna på med? Roulette, tourette, porträtt? De får sluta upp att fåna sig och ta hand om dig. Inser de inte att jag är beroende av dig? Och att du troligtvis också är rätt förtjust i dig, bitvis och ibland i alla fall.

    Och med detta menar jag: krya på dig och ta hand om dig.

  4. Tomtenietzsche

    Nä, du är inte en liten brun, du är en liten blå,av finaste sort!

  5. Jag hoppas verkligen att det inte hittas något som inte ska vara där.
    Kram vännen.
    Och tack.

  6. Hur går det undrar man lite?

  7. Inte är du en flugskit! Håller en tumme för att allt som ska vara där är där men inget annat.
    Kram

  8. Det är obehagligt att hänga i luften och vänta på besked som aldrig kommer. Känner dig ju inte men skickar en kram ändå.

  9. Ni är goa, ni, tack allesammans. Jag hänger med några varv till i den här berg- och dalbanan. Allt ska nog ordna sig.

  10. Jag håller på dig. På att ditt friska är starkast och på att du snabbt får svar, mår bra, blir frisk vad det än är. Varm och stor och omtänksam kram!

  11. Daggmask! Så otroligt vitsigt!

  12. Alfahanniga kramar (som faktiskt råkar vara en av de bästa sorterna) till dig, Lilla Blå.

  13. När nu tycker jag att det får vara nog med det där åkandet i berg och dalbanan för din del, för ett tag. Lilla Blå, söta fina, nu sänder jag massor av digitala omtankar och hoppas att du får en fin lördag. Trots allt!
    Kram!

  14. Jag lever helst lyckligt ovetade om hur det ser ut på insidan!
    Men många tummar håller jag för att vad det nu är ska fixa sig.
    Kram Stumpan!

  15. storabh

    Hoppas det går bra med dig!

  16. Jag hoppas allt ditt onda ont försvinner.
    Sköt om dig, Lilla Blå. Kram!

    /Marie

  17. Jag tänker på dig Lilla Blå … och hoppas hoppas att allt ordnar sig snart, att du får veta, får ett svar så du kan tackla vad det än må vara …

    Allt ordnar sig snart skall du se. Allt ordnar sig …

    Massor av kramar från SkatanPratanTjatan

  18. storabh

    Hoppas att det går bra! Nu har jag fått dig på hjärnan också, som om det inte räcker med allt annat. (Men jag har en stor hjärna, ska du veta!)

  19. Än en gång tack, allesammans.

Kommentera

