Han lockar och pockar

Han lockar och pockar, han den där Helgen. ”Kom ut nu”, säger han. Jag försöker gömma mig. Vem har tid att hångla med Helgen när man har arbete upp över öronen? Jag vet hur det slutar om jag ger efter, Helgen bjuder på rödvin och jag glömmer mig. Innan jag vet ordet av ligger jag där utan kläder och flinar mot taket när Måndag plötsligt sliter upp dörren. Jag måste behärska mig. Vara en god protestant. Eller vad det nu heter.

”Kom nu”, säger han med sin lenaste stämma. ”Kom så hittar vi på  nåt bus…”

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Han lockar och pockar

  1. Det är väl klart du skall ha lite kul med Helgen … Det var väl ett tag sen sist? Var du inte fullt upptagen förra gången han var framme och lockade också … eller?

    Släpp loss lite, jänta …Hörru … Nåt kul skall man väl unna sig innan man ligger där och glor med glasartad blick och flinet har stelnat i ansiktet …för gott.

    Kram på dej och lyssna nu till en klok äldre tanta, som Skatan …

  2. Äh, Du vet ju hur måndag är. Missunsam och petig. Inte kan du hålla på dig för Måndags skull? Nä, släpp in helgen nu och var som folk är mest. Lössläppt och småpilsk.

    Jag är säker på att du har tumme med måndag när han väl kommer.

  3. Ni förleder mig, ni två. Det tackar vi för. Jag släpper loss. Jag går ut och shoppar. Jag behöver ett nytt diskställ som Grabbarna Hiss har förstört. Ja, jag vet. Jag är så wild and crazy. Lössläppt och pilsk var det. Kanske ska jag kika på ett par nya tofflor också? Mina har börjat lukta så konstigt.

  4. Häng på för attan!

  5. Åh, vilken perfekt bild sen! Var får du allt ifrån?

  6. storabh

    Själv är jag prostatant!

Kommentera

