Ur Farbror Göstas horoskåp

Efter diverse fylleturer och aparta frimurerier (läs gubbiga påhitt) har Farbror Gösta sansat sig så pass att han insett sin plikt mot Lilla Blå Bloggens astrologiskt intresserade läsare. En intensiv närkamp med det nästan helt intorkade skåpet, horoskåpet kallat, har resulterat i följande profetia. Det vänder sig främst till mulliga migränfall och teatraliskt trötta men även kreti och pleti kan hänga med i svängarna.

Gryningstimman är mer grisskär än någonsin, det innebär att vinterns unkna natt viker undan för vårens vassaste cocktail. Veckla ut tårna, peta tänderna och betala elräkningen. Det är enda sättet att komma vidare. Nu kräver naturen sin rätt och det är en fördel om du bytt underkläder i god tid. Odla dina krokusar, din image och ditt könshår ty en öde jordlott är en riksolycka och ett kalhygge är bevis för bristande förstånd. Vattenståndet kan öka, ha gummit redo. Skär en lax mitt itu, är den grön inuti vinner du på lotteri. Om inte, sy ihop den och låt den simma vidare. Öva på din kassaskåpssprängarblick, du ska även kunna stava till ordet baklänges på kommando. Spring en tur bland inbillade gullvivor och stäng av TV:n innan strålningen träffar ditt amalgam ty annars är risken stor för framstupa sidoläge med lettiskt kvid. När Venus kjortel nuddar jorden, se upp, du kan få en syn som vida överträffar ditt förstånd. Det vankas ingen ärtsoppa men använd gärna deodorant.

Med dessa banala mystifikationer tackar vi lite avmätt Farbror Gösta och hoppas att det inte tar sådan förbannad lång tid till nästa horoskåp. Farbror Gösta lovar ingenting, men det gör han ju aldrig.

12 kommentarer

Filed under Farbror Göstas horoskåp

12 responses to “Ur Farbror Göstas horoskåp

  1. Äntligen en profetia som vänder sig främst till mig … ”Den vänder sig främst till mulliga migränfall och teatraliskt trötta ” … och nu nu gäller det bara att tyda den … något kryptiskt kanske man kan säga, men men … ”veckla ut tårna” går bra på vänsterfoten men den högra har inga tår… inga som jag känner av alltså och kan då heller inte veckla ut eller in. Jag är alltså halvvägs vidare.
    Hmmm … denna syn som kan vida överträffa mitt förstånd … ser jag fram emot. Har alltid varit förjust i hallisogena effekter. Mellanprofetian om vad naturen nu kräver av mig går väl delvis att uppfylla men men … deoderant är ett måste … i vilket fall som helst.

    Tack farbror Gösta!

  2. Fastnade själv i underkläderna, fl´t meningen om att byta menar jag. Att odla image, krokusar och könshår lär hålla mig sysselsatt en lång tid framöfer så hej så länge!

  3. Inför sådan insikt i vad som ligger runt hörnet får man vara jäkligt tacksam om man hinner före Gösta!

  4. Aj, aj, aj! Här hamnade man visst i skottlinjen direkt. Ger mig genast ut på jakt efter en glad lax😉

  5. Man får tacka för vägledningen. Skönt att höra att könshår är på väg tillbaka, mina har aldrig riktigt försvunnit.

  6. dr. no

    Det är för lite genus och kuk i Farbror nuförtiden, som min systerdotter (i dagisåldern naturligtvis) sa till mig för en vecka sedan. Tänk så medvetandegjorda barn är nuförtiden!

Kommentera

