Dip utan chips

Så dippade jag ned i det svarta hålet. Har haft en sån där eländesdag med värk i hela kroppen och gråt, gråt, gråt. Varför i herrans namn kan jag inte vara en sån där som tror att allt ska ordna sig? Varför ska jag nödvändigtvis måla fan på väggen också – som om det inte räckte med det som är? Jag blir så less på mig själv. Och imorgon går världen under. Eller i övermorgon.

Mest troligt är att jag ligger under täcket och skäms för såna här banala inlägg.

Ja, ja.

Förlåt… Eller vad fan…

20 kommentarer

Filed under Uncategorized

20 responses to “Dip utan chips

  1. Fan möjligen men förlåt nej.

  2. Min kommentar kan liksom tolkas hur som helst… Insåg jag.
    Men inte fan behöver du säga förlåt!

  3. wettexvarlden

    Söte lille Höna Pöna. Himlen ramlar inte ner i huvudet på dig. Även om du tror det.
    Nu snyter vi oss i lakanet och bäddar rent. Imorgon är en ny dag. Djupandning. Gott kaffe.
    Så tar vi dagen, steg för steg. Vi kan hålla oss i varandra.
    Puss lilla gurkan.

  4. Fast du blir ju i alla fall inte fet av det. Och det är bra. Såvida du inte kämpar just med att gå upp lite, en sån där ”pinntyp” som kan äta flera helstekta grisar och flera kilo potatisgratäng i taget utan att det syns på kroppen. Och med detta menar jag bara att häng kvar, och häng i. Det vänder så småningom. Kram och en puss på kinderna!

  5. Åh, kära hjärtanes. Vännen min.
    Lyssna på Wettex, hon är så klok.
    Jag är själv ganska banal, jag. Brukar tänka att det även om det känns skit inte betyder att det _är_ det. Att utan dalarna inga toppar. Efter sol…etceteraaa, etceteraaa. Och det hjälper mig oftast. Men jag har ju inte värk. Jag kramar dig och önskar dig tröst, filt, vedbrasa och varm choklad med rom i. Rätt mycket rom i.

  6. Halleda, kära kära.
    Lyssna på Wettex, lyssna på Huskors.
    Jag finner inte riktigt orden.
    Men känner det gör jag. Gott så.

    /Marie

  7. Kramar, tröstande omfamningar, maktlösheten att stå bredvid … jag vill ju så gärna kunna hjälpa dig just nu … och bäddar om dig i tanken. Borra ner huvudet djupt i kudden och fortsätt att gråta ett tag … det ”brukar” känns bättre … lätta …

    Jag skall verkligen inte säga att jag vet …men nu har jag precis nästan sagt det … och jag vet förstås inte preciiis hur du känner men … det där svarta hålet är bekant och värken och gråten … och ”skammen” som man känner ovanpå allt elände … känner jag igen.

    Känslor är aldrig banala … tycker skatan … hur som … så banalt är det långt ifrån … varken ”dippen” eller dina jobbiga tankar … och hur och …

    Försök nu inte tänka mer … sådär svart … överhuvudtaget … eller vad fan!

    Massor av kramar till älskade Lilla Blå från en … som alltid … för mångordigt kraxande skata!

  8. Ligga och skämmas lite är nyttigt. Njut under täcket i stället, och tänk att Åhhh vad skönt att jag kan ligga här och skämmas lite istället för att pulsa runt i den isande vintern därute. Skämt och sido. Att inte hitta det positiva och att det känns som världens undergång är helt ok. Det bara är så och jag tror att man måste tillåta och ge efter, ja kanske till och med frossa lite i självömkan och undergångskänslor ibland. Vem har mera rätt att tycka synd om en än man själv? Kram på dig. Och gaska inte upp dig förrän du känner att du kan.

  9. Du är i gott sällskap. Vi är många som målar faan på väggen och inte har något tilltro till att allt ordnar sig. Inte lätt att känna nån väldigt postivitet när man ligger och har ont.
    En liten tröst kan vara att när det är som jävligaste så blir det bättre efter ett tag. Vänta till solen börjar skina och värma våra kalla kroppar. Kram o krya på dig.

  10. storabh

    Man kan ju ta med laptopen under fällen!

  11. storabh

    …eller lapptoppen under fjällen?

  12. Hjärtat! Finaste blå!

    Ibland räcker inte skämskudden till 😉 Du är inte ensam. Ibland kan det vara en tröst, ibland inte.

    Värk och sorg och fan. Det finns inga bra husmorsknep för det. Tror jag mig veta. Men värme, värme, värme, en vändbar kudde,mjuka plädar, mjuka näsdukar, sprit och choklad. Kanske ,kanske kan hjälpa upp det lite.

    Fast omtankar dom ska man ta till sig. Du har en hel kommentarsrad full, hjärtat! Och jag sällar mig till dom som inte önskar annat än att du ska få en bättre dag i dag!

    Och Fan honom kan man måla på väggen om och om igen.
    Där hör han hemma. Smeta på bara, stora penseldrag med svart, på väggen.

    Om en timme, en ny timme. I morgon en ny dag.

    Puss

  13. Älskade ni, innerligt tack, allesammans. Ni måste vara världens bästa bloggläsare! Jag är däckad men hoppas vara på benen igen snart. Ni är helt underbara, vet ni det? Ja, jag gråter visst igen, men vadå. Än en gång tack.

  14. Åh. Om man kunde byta elände med varandra. Då tror jag man skulle klara minst en dag till. Är det inte just det återkommande som äter en?

    Jag drar till din byk med en vänsterkrok idag och du golvar min? Sen kommer det en ny dag.

  15. wettexvarlden

    Hjärtat, inom med en puss bara.

  16. När jag har en sån där dag vilket har hänt rätt ofta de sista åren så öser jag ur mig i bloggen och ta me tusan mår jag inte lite bättre efter det. Dagen efter så kan allt vara bra igen för denna gång.
    Varma krya på dig kramar

  17. Hittade en blogg som jag tror är i din smak. Byabladet http://byabladet.wordpress.com/

    Kanske kan den pigga upp dig något…

  18. Har inte hunnit uppdatera mig i bloggsfären på en vecka och läser detta först nu. Vill bara säga TACK Lilla Blå för att du delar med dig av ditt ynk. De flesta av oss faller ned i mörka svackor med jämna mellanrum. Jag gör det definitivt, och blir alltid oerhört tröstad av att läsa om andra människors mörka stråk (samtidigt som jag lider med dem). Skäms aldrig för att du inte är en teflonmänniska!

Kommentera

