Tom Waits med ostepops

Ostepops och starkt kaffe till både frukost och lunch. Nu är det söndag. Tom Waits härjar med ”Fish in the Jailhouse” i högtalarna, ute är det blidväder och halt som ett ålaskinn. Jag slirar ned i tvättstugan och upp igen. Går in i köket, äter lite fler ostepops. Stinker fot ur käften. Äter några fler. Ja, det är ett jädra sväng i mitt liv. Snudd på glamouröst.

Räknar 18 dammråttor mellan hallen och sovrummet. Ja, och?

Vad säger’u, Tompan? Du sjunger, ja.

Han har hunnit fram till ”Little Drop of Poison” och låten får mig att svaja lätt som en orm på väg upp ur korgen. Jag älskar Tompa Waits, har jag sagt det? Jaså, det har jag? Nå.

Jag älskar visst ostepops oxå.

Varje söndag borde man ha en karl som kommer hem till en och dansar en styv tango i köket. 18 rått-tangos mellan hallen och sovrummet.

But hey, I’m Big in Japan…

14 kommentarer

Filed under Tom Waits

14 responses to “Tom Waits med ostepops

  1. dr. no

    Men du bor ju i danmark för bövelen! Dra av de viktorianska morallagren och köp sällskap för en spottstyver!

  2. Åh, nu blev jag sugen på både ostepops & Tom Waits! Råttor har jag : -)

  3. Det var nog den bästa söndags önskning jag hört. Om du ger mig ett halvår att ta dans lektioner och lovar att spela mina favorit-Waitslåtar varje söndag, så ställler jag uppp.

  4. Tompa lirar i min Hood med iadg. Undertiden som jag stirrar på disken i förhoppning om att den ska självrengöra sig, alternativt gå upp i atomer.

  5. Själv har jag inte klivit ur morgonrocken ännu och har haft en slö härlig söndag med Mose Allison och Parchman farm. Men Toms hesa stämma är aldrig fel den heller … sanna mina ord. Aldrig fel den heller.

  6. En tanke angående dammråttorna: mycket damm kanske är bra? Det sägs att pälsängrar älskar damm, vilket borde betyda att mycket mat på golven håller ängrarna borta från garderoben?

    Kanske …

  7. Förlåt en obildad fråga: Vad är ostepops? Tom Waits är jag helt med på däremot…

Kommentera

