Ännu en vinter med whiskysex?

Arbetar hemifrån idag. Skönt, för ute är det kallt och inne finns CV Jørgensen på Spåttifaj. Har ni det sistnämnda, så rekommenderar jag låten Endnu en Vinter. Så får Thåström ursäkta, men originalet av Indian Summer från -88 är bättre. Tycker jag.  Igårkväll spelade nämnde Thåström för köpenhamnspubliken och jag vet inte om det är modigt eller dumdristigt att göra en cover på en av danskarna så älskad artist som Jørgensen, men det gjorde han i alla fall. I maj var det meningen att Carsten Valentin skulle ge en hett efterlängtad spelning på samma ställe, Vega. Konserten sålde ut direkt. Man annonserade en extrakonsert. Den sålde ut direkt. Så annonserades om en andra extrakonsert. Samma resultat. Nu är man uppe i totalt fem utsålda konserter i maj och… nej, jag har inte lyckats fixa en biljett. Så jag får nöja mig med Spåttifaj.

Det är fredag och under morgonens statistiksvep ser jag att Lilla Blå Bloggen haft mer än en kvarts miljon besök sen starten och att det senaste sökordet är ”whiskysex”. Det låter lovande, tycker jag, även om jag måste tillstå att jag inte riktigt vet vad det är. Whisky vet jag vad det är. Sex vet jag vad det är. Men whiskysex? Nåja, det låter härligt så är det någon som känner sig hågad att berätta mer så går det fint att skriva en kommentar.

Det står en helg för dörren, folks. Vad tänker ni göra åt det?

14 kommentarer

Filed under Musik, Thåström, Whisky, cigarrer

14 responses to “Ännu en vinter med whiskysex?

  1. Whiskysex, mmmm låter spännande.
    Jag tänker lägga mig platt och njuta av helgen. Börjar i och för sig kvällen med att stå utomhus och skåda den ädla sporten bandy. För att sedan ägna lördag- och söndagkväll åt middag med goda vänner, mycket prat och ännu mer vin. Kanske jag till och med slänger in lite skumpa. Javisstja, Champagne blir det ju istället för eftermiddagskaffe idag. Så jag reder mig nog.

  2. 1) Vad är whiskysex?
    Svar: Vet ej

    2) ”Det står en helg för dörren, folks. Vad tänker ni göra åt det?”
    Svar: Vet ej

    Ha det …

    Nu skall jag ”koppla på” spåttifaj

    Kram!

  3. Tomtenietzsche

    Basketkorg, salsa-sås, schlagerhit, kebabkött, makirulle, currygryta, Chai-te, whiskysex – tautologier!

  4. wettexvarlden

    Jag tänker inte göra ett jäkla dugg. Inga planer alls.
    Kanske skulle testa det där whiskysexet, kanske Mannen vet hur man gör. Risken är nog stor att han somnar av whiskyn och det blir noll och intet av sexet.

  5. Åh, jag kopplar genast till att ta en munfull whisky och sedan strila några droppar över till en annan mun, fast det är kanske mer whiskykyss än whiskysex. Nej, det är sex.

  6. Whiskysex är synonymt med ren & skär självbefläckelse. En rubbning i den orala fasen ( 0 -1,5 år ) gör att man senare i livet styrs helt & fullt av lustprincipen, whisky ( läkarsprit ) i munhålan. I brist på andra ”lökar” stimuleras smaklökarna med förslagsvis en ” Loch Lomond ”.

    Mvh – Jim Beam

Kommentera

