Drömmer om Ballen i sommar

Jag har fridsamma läsare som inte låter sig provoceras så lätt, märker jag. Nästa gång får jag väl ge mig på en annan yrkeskår? Kirurger kanske. De kan gott få känna på kniven. Morgonen bjöd på action med en främmande karl som luktade starkt samt hastigt inslängda soppåsar i sovrummet. Klockan är inte ens nio och jag inser att mer rafflande än så blir nog inte min tisdag.

Jag har en tid haft planer på att semestra på Ballen i år, mest för att jag tycker det är ett spännande namn på en semesterort. Det hade tilltalat min lätt unkna underlivshumor att få sända Greetings från Ballen-vykort till nära och kära. Är det någon som varit där? Är fiskargubbarna trevliga?

Jag har försökt kommentera inne hos en del av er läsare på sistone, bl.a. hos Loll men det tycks inte fungera. Nu är jag portad alltså? Eller så är det teknikguden som surar. Det gör den ju ofta. Låt oss offra en mutter eller två. Gärna en tysk. Adjö.

– Säg mig, skulle ni kunna visa mig Ballen?

15 kommentarer

Filed under Resor

15 responses to “Drömmer om Ballen i sommar

  1. Vet inget om Ballen men jag vet att Pungpinan är en liten skithåla…

  2. Tomtenietzsche

    Ballen på skånska och ballen på svenska är helt olika platser. Vilken vill fröken se?

  3. Jihaaa…får jag följa med? Full me ny energi:)

  4. Ich mutter aus. Men ballen avstår jag från i år. Det gick någon dansk deckare (tror jag att det var)från ön där Ballen ligger. Har aldrig varit där, tyvärr.

  5. Duger inte den eminenta danska orten Middlefart? Där semestrar många gasiga amerikaner, har jag hört..

  6. Eller den norska orten Hell. Där, enligt legenden, avbildar vykorten järnvägsstationen där det finns en skylt: ” Welcome to HELL” och bredvid ett litet skjul där det står ”GODS department” på dörren.
    När jag undrade varför det står skrivet på engelska mitt upp i Norge kallade de mig glädjedödare.

  7. Känner inte till Ballen … måste jag erkänna. Var, vilket land, på vilken ö Ballen håller till, ligger. Står?

    Jag skulle kunna sända dig ett vykort från Vittsjö (uttalas tyskt, där ”v” liksom fnyses ut och förvandlas till ”f” mellan läpparna) för att tillfredsställa ytterligare din ”lätt unkna underlivshumor”.

    Kram!

  8. Ballen ligger på Samsø.

  9. Vi har också Kusbölehelvetet, nära Hackås i Jämtland, samt min favorit Aplungsåsen i mellersta Värmland. Fast det senare är väl snarare en maträtt än en ort?

Kommentera

