Hur odlar jag skägg?

Jag vill bli fiskare. En sån där tyst gubbe med skägg och vegamössa, jag vill ha stickad tröja som luktar hav och torsk, jag vill röka pipa och ta en bajer på kajen varje dag. Så vill jag ha en båt lagom stor för en hyfsad fångst, jag vill ha en liten brits och ett gasolkök ombord, jag vill att havet ska gunga stillsamt, oupphörligt och oändligt. Jag ska vara en tyst gubbe som havet inte anpassar sig efter och måsarna ska skräna och himlen ska gnistra av stjärnor om nätterna.

Tack.

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Hur odlar jag skägg?

  1. Kan skäggodlingen verkligen vara det stora problemet? Själv känner jag strån komma, några nya varje dag.

  2. wettexvarlden

    Brännmaneter som skadar. Händer och nagelband som blir fula av kyla. Iskalla vindar som får din hy att torka ut. Sol som får dig att fjälla. Lever som skrumpnar av bajer och lungor som kollapsar.

    Odla skägg du, det verkar i alla fall inte farligt.

  3. storabh

    Fruktansvärt vackert skrivet, lilla Blå. Jag väntar på din bok!

  4. Satsa på det i nästa liv du.

  5. Tomtenietzsche

    Skägg – lätt att börja, svårt att sluta!

  6. Det kan ju inte skada att odla skägg. Inte att skaffa gasolkök heller. Kanske finner du nån inspiration till fiskarskägget på http://www.skäggbloggen.se ?

Kommentera

