FuckingjävlawonderfulCopenhagenNOT!!!

Så slår Lagen om Alltings Jävlighet till igen. Har den inget annat för sig än att jaga mig varje vecka? Som ett utsvultet djur nafsandes i ett par oskyldiga svenska skinkor. Det är fan i mig helt käpprätt åt skogen!

Danmark är ibland ett u-land utan dess like. Ett administrativt lillepyttland helt uppbyggt av lego, självgodhet och rasism. En trång kartong mitt i stora världen. Därinne sitter ett gäng apor och kliar sig i röven och nickar viktigt åt varann.

Ja, jag är förbannad!

Och ja, de flesta dagar älskar jag Köpenhamn, med en kärlek som kommer lätt och självklar och varmt bultande. Men inte idag. Idag vill jag slå sönder skiten.

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “FuckingjävlawonderfulCopenhagenNOT!!!

  1. wettexvarlden

    Aouch!

    Skickar en klapp.
    Inte fan vågar jag gå nära…

  2. Satan i gatan vilket temprament!
    Höll på att fara rätt ut genom fönstret.
    Jag har sagt det innan, jag säger det igen;
    Din penna är fan så vass att du kan dräpa vem som helst med dina ord.
    Go, baby – go!

    /Marie

  3. Shit nu blir det hett! Bra där! Pårom bara! Sopa banan med dom. Heja!

  4. Kom an katten det svänger…shit, jag äääälskar när det osar.

  5. Nej nu … Det var som sjutton …

  6. Göthe

    Kan inte säga det bättre själv.

  7. Jag måste tillstå att din beskrivning av Danmark t om klår den gamla dängan om andra grannlandet: Norge Norge är ett ruttet land osv…
    Ytterst välformulerat om än med vrede som krut. Grattis!

  8. Tomtenietzsche

    Äsch! Det där låter som en träffande beskrivning av vilken blågul småstad som helst eller medelstort företag. Kanske med den skillnaden att kärleken aldrig är så självklart bultande som viktigpetteriet och tristessen är skavande. Jag skulle vara glad om jag orkade vara förbannad!

  9. storabh

    Jag tycker att det låter som Sverige jag?

  10. Danmark är ganska fint och kul tyckte jag förr. Men sedan 1) Pia Kjersgaard och 2) den där gången på legoland
    http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com/2007/11/ett-sommarminne-varfr-jag-hatar.html
    är jag inte helt säker.

Kommentera

