Mentala proppen

Jag vet inte, jag… är tillvaron inte lite gnällig numera? Förstoppad? Kung Bore har stopp i röven – så måste det vara. Det saknas energi både här och där i bloggvärlden, det är mest ett jävla hasande eller möjligtvis lunkande… Ja, ja, ta åt er bara, herregud, JAG tar åt mig! Jag vill ha en elstöt eller femton!

Jag vill en jädra massa, helt klart. Men fokus, spjutspetsen i tillvarons öga, saknas. Jag far iväg som en hyfsad bålgeting men fem sekunder senare glider jag i sidled, svajar till och dunkar i backen. Gäspar och ger upp.

Vad sker?

Inte mycket.

Alldeles för lite.

Och när det sker något –

är det inte det jag vill!

Nu provar jag eluttaget i väggen. Hej på er…

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Mentala proppen

  1. Tillvaron är fruktansvärt gnällig just nu, jag ger mig…lägger mig platt och säger förlåt. Jag lovar. Det ska bli bot och bättring. Snart.

    • Ha-ha. Älsklingen, allt blir bättre sen. När ljuset vänder åter och Kung Bore får så duktigt på käften att han inte reser sig på åtta månader…minst! Virtuell kyss på kind från mig.

  2. Tomtenietzsche

    Fimbulvinter, mentalistid, förstoppning, torka och en svårartad tristess – allt med ens!

    • Exakt. Men ljusare tider stundar. Jooooodå. Så tycks det efter en halv corona vardagscigarr och några droppar Talisker 1993 distillers edition. Prova. 😉
      Jobbar? Jo, jag jobbar. På optimismen.

  3. Gnäll och elände förgyller min tillvaro. Funkar ditt eluttag så lycka till säger jag. Själv sitter jag ihärdigt kvar på min gnällstol ett tag till. Men den vita, meningslösa månaden, får härmed ge vika för champagne, röda och fylliga viner. Skål!

  4. Gnällig är bara förordet. Energilös. less deppad oinspirerad. Negativ. Grådasktig. Ödlelik i skinnet. Hängläpp och hasande gång. Blåfrusen näsa. Pratar om mig själv alltså. Må denna jäkla vinter ta slut

  5. wettexvarlden

    Här är en till. Pissesur. Och trött. Man kan ju för fan inte ens GÅ ordentligt ute.

    Ska testa eluttaget…

  6. storabh

    Kan vara skönt med en eller annan volt!

Kommentera

