Man är pigg, man är glad, man är helt väck!

Jag lyssnar på Buddy Rich kilometerlånga trumsolon och blir rusigt yster och full av jäklar anamma. Men så tappar jag bort mig nånstans mellan badrummet och köket. Vad var det nu jag skulle komma ihåg idag?

Men så poppar jag popcorn och lyssnar på danskt radioprogram om Shakespeare samtidigt som jag upptäcker att jag visst skurit mig i fingret och blött ned rejält. Men hur gick det till då? Och så tänker jag att jag ska sortera tretton kilo nytvättade kläder men tappar visst bort mig nånstans mellan Othello och köksbänken. Vad var det nu jag skulle komma ihåg idag?

Javisst ja, titta där ligger alla räkningar som ska betalas in. Men var är hyreslapparna? Jag letar och radion tystnar och Rich har spelat omkull sig själv och jag irrar runt och sorterar papper och hinner med att diska och plåstret lossnar från fingret och jag hinner i förbifarten med att upptäcka ännu några obskyra ess inne på ju tjub. Men inga hyreslappar står att finna. Och så skulle jag nog försöka hinna packa också för jag ska ju resa bort snart. Men vad var det nu jag skulle komma ihåg idag?

Ja, kanske borde jag färga håret också och var ligger den där kom-ihåg-lappen jag skrev och tjenare är klockan så mycket redan och… så har jag visst glömt att ta morgonmedicinen också men klockan är ju bara halvfyra på eftermiddagen så vad fanken… det var något jag skulle komma ihåg också som var viktigt…

Och nu, nu är klockan 16.40 pip! Jag har upptäckt att jag gått runt hela dagen utan brallor och att jag glömt gratulera världens bästa Manolito på hans sista födelsedag innan medelåldern! Kompis, this one is for you. Och ni andra kan bara lära er texten och stämma in i den byxlösa allsången, okay?

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Man är pigg, man är glad, man är helt väck!

  1. Manolito, manolito! *nynnar vidare* Det är musik det!

  2. ”Man är pigg, man är glad, man är helt väck”

    Man är kanske kär, man är måhända förälskad, galen …

    Kan det vara en bidragande orsak?

  3. Manolito

    Sweetheart, tack. Den satt som en fläskläpp i ett bonnaöga som de säger i Svedala…
    Kyss och tack igen!

  4. Nu slog du huvudet på spiken. De dagar man känner sig då och man har tusen saker i huvudet och ingenting blir gjort ska man nog inte göra så mycket. Det blir inget gjort i alla fall. Det bara fladdrar som vilsna fåglar i huvudet. Gå och lägg dig eller ta en promenad till hjärnan ramlat på plats. Jag vet precis hur det känns.

  5. Du e underbar…inga brallor…ingen hjärna…kunde varit moi! Just därför är du bara bäst:)

  6. Jag anar en liten vårförälskelse…..vimsa på du! Det är underbart 🙂

  7. wettexvarlden

    Puss på nosen.

    Hoppas du är bättre rustad nu. Imorgon brakar det lös över oss (vädret) så knyt rocken ordentligt och täta hjärtat.

Kommentera

